Home Blog Page 2406

ქმნიან თუ არა ნინო ლომჯარია, ეკა გიგაური და თამარ ჩუგოშვილი პოლიტიკურ პარტიას

ვრცელდება ინფორმაცია, რომ შესაძლოა, ძალიან მალე თამარ ჩუგოშვილმა, ეკა გიგაურმა და ნინო ლომჯარიამ პოლიტიკური პარტია შექმნან, რომელიც 2024 წლის არჩევნებში მიიღებს მონაწილეობას. როგორც „ჯორჯიან თაიმსს“ წყარო უყვება, ეს იქნება ის პოლიტიკური ძალა, რომელიც 2024 წლის არჩევნებისთვის დასავლეთისთვის მთავარი დასაყრდენი ძალა გახდება. წყაროს ინფორმაციით, 7-9 მარტის მოვლენების შემდეგ, დასავლეთში ფიქრობენ, რომ რუსთაველზე გამოსულ ახალგაზრდების ამ უკონტროლო ძალას, რომელიც სერიოზული ანგარიშგასაწევია, კონკრეტული პოლიტიკური ლიდერები სჭირდება და ამ ლიდერებად სწორედ ეს სამეული შესაძლოა მოიაზრებოდეს.

აღნიშნული ინფორმაციის დაზუსტების მიზნით „ჯორჯიან თაიმსი“ თამარ ჩუგოშვილსა და ნინო ლომჯარიას დაუკავშირდა. რესპონდენტებმა გავრცელებული ინფორმაცია უარყვეს.

“ამ ქალებთან ერთად ნებისმიერ საქმეში სიამოვნებით ვიქნებოდი, თუმცა ინფორმაცია არ შეესაბამება სიმართლეს, თუ ოდესმე პოლიტიკური საქმიანობა გადავწყვიტე, ამას საზოგადოება პირველი ჩემგან გაიგებს,”– განაცხადა ჩვენთან საუბარში ნინო ლომჯარიამ.

ასევე, მანამდე ვრცელდებოდა ინფორმაცია, რომ ყოფილი სახალხო დამცველი „ლელოს“ შეუერთდებოდა, მაგრამ ეს ინფორმაცია თავად ლომჯარიამ არ დაადასტურა.

პარტიის შექმნის შესახებ, გავრცელებული ინფორმაცია „ჯორჯიან თაიმსთან“ საუბარში პოლიტოლოგმა ვაჟა ბერიძემ შეაფასა. მისი თქმით, ასეთი პარტიის შექმნა ურიგო არ იქნებოდა.

„ყველას აქვს უფლება პოლიტიკური ორგანიზაცია შექმნას, თუ აქვს სურვილი, შესაბამისი ფინანსური და ადამიანური რესურსი.  როგორც ჩანს ჩვენი სტრატეგიული პარტნიორები დაფიქრდნენ იმაზე, რომ პროდასავლური ფრთა სუსტია საქართველოში. სერიოზული ტვირთები აქვთ, რომელთა დაძლევის უნარი და საშუალება არ გააჩნიათ და ცდილობენ, რომ ამ მიმართულებით ხელი შეუწყონ და წაახალისონ  ორგანიზაციების შექმნა. 

აქ ისმის მარტივი კითხვა. ნინო ლომჯარია,  ეკა გიგაური და თამარ ჩუგოშვილი საკმაოდ გამოცდილი პიროვნებები არიან, აქვთ გარკვეული გამოცდილება და შეუძლიათ ჩაერთონ პოლიტიკაში, მაგრამ რატომ არ უერთდებიან ისინი ამ მიმართულების მედროშეებს, თუნდაც „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ ან სხვა პარტიებს? მათი მიზნები და ამ პარტიების მიზნები არაფრით განსხვავდება ერთმანეთისგან და რატომ არ უერთდებიან? ხომ შეუძლიათ შეუერთდნენ და ერთად იბრძოლონ, მათ მიერ დაშვებული შეცდომები გამოსწორდეს და საკმაო მხარდაჭერის მქონე „ნაციონალური მოძრაობა“ გააძლიერონ კიდევ. კი ითვლება, რომ ისინი ვერაფერს შემატებენ „ნაციონალურ მოძრაობას“, რადგან მათ ელექტორალური მხარდაჭერა საკმაოდ ძლიერი აქვთ და მეტი მხარდამჭერის გადაბირების უნარი კი აღარ გააჩნიათ. ისინი უარს ამბობენ, რომ ის 9 წლიანი მმართველობა, რომელსაც ხელისუფლება ედავება, შეაფასონ ადეკვატურად, დაგმონ და გაემიჯნონ იმას, რაც იყო წარსულში. 

ამიტომ შეიძლება შეიქმნას ახალი პარტია. თუმცა, მინდა ვუთხრა ჩვენს მოკეთეებს დასავლეთში, რომ ეს არაფერს არ შეცვლის, 2024-ის არჩევნებზე არ გაამრავლებს ელექტორალურ მხარდაჭერას და შანსებს ოპოზიციის სასარგებლოდ. რა თქმა უნდა, ეს სამი პიროვნება მკაფიო ხედვის ადამიანია. მათ გარკვეული გამოცდილება და რესურსიც გააჩნიათ, რომ საკუთარი სიტყვა თქვან პოლიტიკურ არენაზე,“– აცხადებს პოლიტოლოგი.

როგორც ვაჟა ბერიძე განმარტავს, „ნაციონალური მოძრაობისა“ და სხვა ოპოზიციური პარტიის ფონზე, ახალ პარტიას შესაძლოა 1%-ზე მეტი მხარდაჭერა არ ჰქონდეს.

„თუ სხვა ოპოზიციური პარტიები ჩაეხსნებიან პოლიტიკურ პროცესს, შეიძლება მეტი ელექტორატი გადმოიბირონ. გააჩნია რას შესთავაზებენ საზოგადოებას, ისეთს, რომ ყურადღება მიიქციონ და 1% მხარდაჭერას ასცდნენ. მე ასეთ რესურს ამ ადამიანების რენომეში ვერ ვხედავ,“ – აცხადებას ვაჟა ბერიძე.

/ ნინო ოთარაშვილი /

“ნუცას მეწყვილე -კონკურენტის მცდელობა იყო, აბსოლუტურად, იაფფასიანი ფიასკო… ნუცა უაღრესად ღირსეულად მოიქცა” – ზაზა შენგელია

“ბრა­ვო რე­კორდსის” პრე­ზი­დენ­ტი ზაზა შენ­გე­ლია ნუცა ბუ­ზა­ლა­ძის გუ­შინ­დელ გა­მოს­ვლას ამე­რი­კუ­ლი მე­გაპ­რო­ექტ “American Idol”-ში ეხ­მა­უ­რე­ბა. მისი თქმით, ქარ­თვე­ლი მომ­ღერ­ლის მე­წყვი­ლე ქალ­მა კა­რი­ნა დე ან­ჯე­ლომ სპე­კუ­ლა­ცი­ას მი­მარ­თა, მიხ­ვდა რა, რომ ნუცა მას ყვე­ლა სა­კონ­კურ­სე პა­რა­მეტ­რით აღე­მა­ტე­ბო­და.

📌“ეს ის შემ­თხვე­ვაა, როცა “ჰო­ლი­ვუდს ცრემ­ლე­ბის არ სჯე­რა”…

რო­გორც სხვა ამე­რი­კულ სა­ტე­ლე­ვი­ზიო შო­უ­ებ­ში, ასე­ვე “American Idol”-ში ხში­რად მი­ნა­ხავს, როცა მო­ნა­წი­ლე­ე­ბი ცდი­ლო­ბენ სთო­რის (ამ­ბა­ვის) შექ­მნას თა­ვის გარ­შე­მო, იმ მიზ­ნით, რომ მი­ი­პყრონ ჟი­უ­რის და მა­ყუ­რებ­ლე­ბის მხრი­დან თა­ნაგ­რძნო­ბა (ხან­და­ხან ეს თა­ვის შე­ცო­დე­ბის გზით ხდე­ბა) და აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე მხარ­და­ჭე­რაც.

📌სამ­წუ­ხა­როდ, გუ­შინ სა­ღა­მოს ამე­რი­კუ­ლი ტე­ლე­კომ­პა­ნია ABC-ის ეთერ­ში, ნუ­ცას მე­წყვი­ლე – კონ­კუ­რენ­ტის, კა­რი­ნა დი­ან­ჯე­ლოს ანა­ლო­გი­უ­რი მცდე­ლო­ბა იყო, აბ­სო­ლუ­ტუ­რად,
📌ია­ფ­ფა­სი­ა­ნი და თი­თი­დან გა­მო­წო­ვი­ლი ფი­ას­კო. ის გრძნობ­და, რომ ვო­კა­ლით და ბევ­რი სხვა მო­ნა­ცე­მე­ბით, ნუცა მას აშ­კა­რად და ბევ­რად აღე­მა­ტე­ბო­და და ამის გამო სპე­კუ­ლა­ცია გა­და­წყვი­ტა, რის გა­მოც და­ტო­ვა კონ­კურ­სი.

📌დღეს დი­ლით, “American Idol”-ის ოფი­ცი­ა­ლურ გვერ­დზე გა­ვე­ცა­ნი ამე­რი­კე­ლი მა­ყუ­რებ­ლე­ბის კო­მენ­ტა­რებს მომ­ხდარ­თან და­კავ­ში­რე­ბით და სა­ბედ­ნი­ე­როდ (ნამ­დვი­ლად გა­მიკ­ვირ­დე­ბო­და სხვაგ­ვა­რად რომ ყო­ფი­ლი­ყო), უმე­ტე­სო­ბა ნუ­ცას უცხა­დებს მხარ­და­ჭე­რას, რო­მელ­მაც მაქ­სი­მა­ლუ­რი თავ­შე­კა­ვე­ბა გა­მო­ი­ჩი­ნა და უაღ­რე­სად ღირ­სე­უ­ლად მო­იქ­ცა კონ­კურ­სის ამ ეპი­ზოდ­ში, უკვე აღა­რა­ფერს ვამ­ბობ იმა­ზე, რომ ნუ­ცამ თა­ვი­სი გა­მოს­ვლით აშ­კა­რად და­ჯაბ­ნა მე­წყვი­ლე-კონ­კუ­რენ­ტი”, – წერს ზაზა შენ­გე­ლია “ფე­ის­ბუქ­ში”

“რჩეული” 29 ოქტომბერი, 2022 წელი

როგორია ინდოეთის პოზიცია რუსეთ-უკრაინის ომის მიმართ – რას წერს გაზეთი The Hindu

ინდოეთის ინგლისურენოვან გაზეთ The Hindu-ში გამოქვეყნებულია სტატია სათაურით „ინდოეთის პოზიცია რუსეთ-უკრაინის ომის მიმართ“ (ავტორი – სტენლი ჯონსი), რომელშიც განხილულია, თუ რატომ გამოხატავს ნიუ-დელი მოსკოვისადმი ლოიალურ დამოკიდებულებას და რატომ არ უჭერს მხარს დასავლეთის მიერ შემოღებულ ანტირუსულ სანქციებს.

გთავაზობთ პუბლიკაციას მცირე შემოკლებით:

გაეროს რეზოლუციის კენჭისყრის დროს, რომელიც, რუსეთ-უკრაინის ომის წლისთავზე იქნა მიღებული და რომელშიც კრემლის აგრესიაა დაგმობილი, ინდოეთმა თავი შეიკავა, რაც სრულებით შეესაბამება ნიუ-დელის მიერ არჩეულ პოზიციას უკრაინის კრიზისის დაწყებიდან. ინდოეთმა უარი თქვა რუსეთის მოქმედების დაგმობაზე, არ შეუერთდა დასავლურ ანტირუსულ სანქციებს და რეგულარულად თავს იკავებს გაეროში იმ დოკუმენტებისადმი ხმის მიცემისაგან, რომლებიც უკრაინის კონფლიქტს ეხება. სამაგიეროდ, ინდოეთი რუსეთისაგან ნავთობს იაფად ყიდულობს.

რა თქმა უნდა, ნიუ-დელის პოზიციამ დასავლეთში მკვეთრი ნეგატიური რეაქცია გამოიწვია. კონფლიქტამდე ბევრი პოლიტიკური მიმომხილველი თვლიდა, რომ ინდოეთი აუცილებლად დასავლეთის მხარეზე დადგებოდა, ამიტომაც ძალიან გაუკვირდათ, რომ მსოფლიოს ყველაზე დიდ დემოკრატიას რუსეთის აგრესია არ დაუგმია. ზოგიერთებს მიაჩნიათ, რომ ნიუ-დელი, რუსული ნავთობის შესყიდვით, რუსეთის სამხედრო მანქანას აფინანსებს. რატომ არ მიჰყვება ინდოეთი თავისი დასავლელი პარტნიორების კურსს? ამაში გასარკვევად საჭიროა გავარკვიოთ, თუ როგორ უყურებს ნიუ-დელი რუსეთ-უკრაინის ომს.

დემოკრატია ავტოკრატიის წინააღმდეგ

როგორც პოლიტიკური მიმომხილველი საიმონ ტისდალი წერდა გაზეთ გარდიანში, ჯო ბაიდენისათვის რუსეთ-უკრაინის ომში უკრაინის მხარეზე დადგომა „დემოკრატიისათვის ჯვაროსნულ ლაშქრობას“ ნიშნავს. მან რუსეთის არმიის უკრაინაში შეჭრას „დემოკრატიის საუკუნო გამოცდა“ უწოდა. ნატოსათვის კი ავტორიტარული რუსეთის მიერ დემოკრატიული უკრაინის წინააღმდეგ დაწყებული ომი მთლიანობაში კრემლის მიერ „მსოფლიო დემოკრატიის გამოწვევას“ წარმოადგენს. ამ კონცეფციის მიხედვით, თუ რუსეთი საბოლოოდ არ დამარცხდება, ამით „მსოფლიო წესრიგი დასრულდება“. ამიტომაც, მსოფლიო წესრიგისა და გლობალური დემოკრატიის გადასარჩენად, ყველა დემოკრატიულმა და კანონმორჩილმა სახელმწიფოებმა ანტირუსული პოზიცია უნდა დაიკავონ და დასავლურ კოალიციას უნდა შეუერთდნენ.

ესე იგი, გამოდის, რომ რუსეთ-უკრაინის ომი დემოკრატიისა და ავტოკრატიის ერთმანეთთან ბრძოლას წარმოადგენს? გაეროს წევრ-სახელმწიფოთა უმრავლესობამ ზემოთ ხსენებულ რეზოლუციას – ანუ ომის შეწყვეტას – მხარი დაუჭირა, მაგრამ კენჭისყრის შედეგებს თუ დაკვირვებით გავაანალიზებთ, დავინახავთ, რომ ამერიკის შეერთებულმა შტატებმა მაინცდამაინც დიდი წარმატებით ვერ შეძლო იმ დემოკრატიული ქვეყნების მობილიზება, რომლებიც დასავლური ალიანსების ტრადიციული სისტემის ფარგლებს მიღმა დგანან. ინდოეთი და სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკა – აზიისა და აფრიკის უდიდესი დემოკრატიული სახელმწიფოები – სისტემატურად თავს იკავებენ მსგავსი რეზოლუციებისადმი ხმის მიცემისაგან და უარს ამბობენ სანქციებისადმი მხარდაჭერაზე – იმიტომ, რომ ის სანქციები განსაზღვრულმა ქვეყნებმა და ბლოკებმა ცალმხრივად დააწესეს გაეროს თანხმობის გარეშე. ბრაზილია, რომელიც სამხრეთ ამერიკის ყველაზე დიდ დემოკრატიულ ქვეყანას წარმოადგენს, არ მიუერთდა დასავლურ სანქციებს – ისევე როგორც შედარებით უფრო პატარა დემოკრატიული ქვეყნები (და სხვა პოლიტიკური სისტემის მქონე სახელმწიფოებიც) მთელ მსოფლიოში. თვით ის ქვეყნებიც კი, რომლებიც დასავლური ალიანსების ტრადიციულ სისტემას მიეკუთვნებიან – მაგალითად, თურქეთი და ისრაელი – მაინცდამაინც დიდ სურვილს არ ამჟღავნებენ ჯო ბაიდენის „ჯვაროსნულ ლაშქრობაში“ მონაწილეობის თვალსაზრისით. ბევრი ასეთი ქვეყანა რუსეთ-უკრაინის ომს სუფთა ევროპულ პრობლემად თვლის, რომელიც ორ პოსტსაბჭოთა რესპუბლიკას შორის საბჭოთა კავშირის დაშლამ გამოიწვია. ამ შემთხვევაში მათთვის ანუ თურქეთისა და ისრაელის მსგავსი ქვეყნებისათვის, საკითხი ეხება არა იმდენად გლობალურ დემოკრატიას, რამდენადაც ევროპის უსაფრთხოების არქიტექტურას ცივი ომის შემდეგ. ამიტომაც ისინი „თავს არ იწუხებენ“.

პრიორიტეტი მორალურ პრინციპებს თუ ეროვნულ ინტერესებს?

ბევრი იტყვის: რუსეთ-უკრაინის ომი რომ თუნდაც დემოკრატიისა და ავტოკრატიის დაპირისპირება არ იყოს, ამ შემთხვევაში საქმე ეხება მორალური პრინციპების დაცვის საკითხსაც. რა თქმა უნდა, ორი აზრი არ არსებობს იმასთან მიმართებით, რომ რუსეთმა ნამდვილად დაარღვია უკრაინის დამოუკიდებლობა, ყირიმის მიერთება საერთაშორისო სამართლის ფუძემდებლური პრინციპების დარღვევით მოხდა. და თუ ეს ასეა, მაშ როგორ შეუძლიათ ინდოეთს და მსგავსი პოზიციის მქონე ქვეყნებს ამ ფაქტების უგულებელყოფა და რუსეთთან თანამშრომლობის გაგრძელება? ნიუ-დელის ხომ თვითონაც არაერთხელ განუცხადებია გაეროში, რომ საჭიროა პატივი ვცეთ ყველა სუვერენიტეტს და მათ ტერიტორიულ მთლიანობას. მაგრამ როცა ქვეყნები მორალური და ეროვნული პრინციპების გზაგასაყარზე დგანან, მათთვის მთავარი დილემა წამოიჭრება ხოლმე, თუ რომელი გზით იარონ.

ვაშინგტონისათვის და ევროპის უმეტესი ქვეყნებისათვის უკრაინის ომი ერთმანეთში ავსებს როგორც ზნეობრივ პოზიციებს, ასევე საგარეო პოლიტიკურ მიზნებს. როგორც აშშ-ის თავდაცვის მინისტრმა ლოიდ ოსტინმა თქვა, ამერიკის მიზანია რუსეთის დასუსტება, ხოლო ევროპას სურს, რომ ომი რუსეთს რაც შეიძლება ძვირად დაუჯდეს, რომ მისთვის ომი მწარე გაკვეთილი იყოს და მომავალში მსგავს მოქმედებაზე თავი შეიკავოს. გამოდის, რომ დასავლეთის მორალური პრინციპები მის საგარეო პოლიტიკურ მიზნებს ემთხვევა. და მაინც, ისტორია გვიჩვენებს, რომ დასავლეთი ყოველთვის არ არის ერთგული ამ პოზიციისადმი – განსაკუთრებით მაშინ, როცა საქმე ეხება ფასეულობებისა და ინტერესების შეჯახებას.

აბა, გავიხსენოთ და შევადაროთ: იგივე თურქეთი, ნატოს წევრი, რომელმაც უკანონოდ დაიპყრო სირიის ტერიტორია, ვინმემ დასავლეთიდან დაგმო ანკარის მოქმედება?

სხვაგვარად რომ ვთქვათ, როცა წარმოიქმნა ერთგვარი კოლიზია ეროვნულ და მორალურ პრინციპებს შორის, დასავლეთმა უყოყმანოდ აირჩია პირველი. მაშინ რატომ არ უნდა გააკეთონ იგივე განვითარებადმა ქვეყნებმა – ისეთებმა, როგორიც ინდოეთია – და რატომ არ უნდა დააყენონ ეროვნული ინტერესები ყველაზე მაღლა თავიანთ პოლიტიკაში? რასაკვირველია, ეს არ ნიშნავს იმას, რომ ყურადღება არ მიექცეს მორალურ საკითხს. 2003 წელს, როცა ინდოეთზე აშშ-მა, ჯორჯ ბუშ-უმცროსის ადმინისტრაციის დროს, მნიშვნელოვანი ზეწოლა განახორციელა „სამშვიდობო ძალების“ გაგზავნის მიზნით ამერიკელების მიერ ოკუპირებულ ერაყში. იმდროინდელმა პრემიერ-მინისტრმა ათალ ბიხარი ვაჯპაიმ თეთრ სახლს კატეგორიული უარი განუცხადა. ზუსტად ასევე ინდოეთმა არავითარ შემთხვევაში არ გაუწიოს რუსეთს სამხედრო დახმარება უკრაინასთან ომში.

რა სურს ნიუ-დელის?

რაში გამოიხატება ამ შემთხვევაში ინდოეთის ეროვნული ინტერესები? რუსეთთან როგორც ისტორიულ პარტნიორთან კავშირები ინდოეთისათვის ძალზე მნიშვნელოვანია ბევრი თვალსაზრისით: პირველ რიგში – ენერგეტიკის გამო, რუსული იაფფასიანი ნავთობი ინდოეთის ეკონომიკისათვის (მეხუთესათვის მთელ მსოფლიოში!) დიდი შეღავათია, რომელიც თავისი მოთხოვნილების 80%-ს იმპორტით იკმაყოფილებს. მაგრამ ენერგეტიკული კავშირები ძირითადად კონიუნქტურულ ხასიათს ატარებს – რუსეთიდან იმპორტი რომ დაირღვეს, ინდოეთი რუსული ნავთობის ალტერნატივას მოძებნას შეძლებს, თუნდაც უფრო ძვირი რომ დაუჯდეს. შესაბამისად, მეორე, შედარებით უფრო მნიშვნელოვან ფაქტორს წარმოადგენს რუსული წარმოების იარაღის შესყიდვა: ბოლო წლებში რუსეთი ამ სფეროში ექსკლუზიურად აკმაყოფილებს ნიუ-დელის მოთხოვნების 46%-ს. ახლა ამბობენ, რომ ინდოეთმა შეიარაღების იმპორტის დივერსიფიცირება უნდა მოახდინოსო, მაგრამ ამ ეტაპზე იმპორტიორთა ჩანაცვლება-გაფართოება სწრაფად ვერ მოხერხდება, დივერსიფიცირების განხორციელება დიდ დროს მოითხოვს. მესამე ფაქტორი – იმ დროს, როცა რუსეთი კავშირებს აფართოებს ჩინეთთან – ნიუ-დელის მთავარ კონკურენტთან, ნუთუ ინდოეთმა არ უნდა ჰკითხოს საკუთარ თავს – უნდა შეინარჩუნოს თუ არა მოსკოვზე გავლენის ბერკეტები უკვე არსებული კავშირების მეშვეობით თუ მთლიანად დაკარგოს ისინი დასავლური კოალიციისადმი მხარდაჭერით, მორალური ვალდებულების მიხედვით?

გარდა ამისა, თავისი გეოპოლიტიკური ინტერესების რეალიზებისა და კონტინენტური უსაფრთხოების პრობლემების გადაწყვეტის დროს ინდოეთმა ევრაზიულ სახელმწიფოებთან უნდა იმუშაოს, სადაც აშშ პრაქტიკულად ჩანს, განსაკუთრებით ავღანეთიდან კატასტროფული გაქცევის შემდეგ. რუსეთი კი ინდოეთის კონტინენტურ საგარეო პოლიტიკაში საკვანძო როლს ასრულებს.

და ბოლოს, რუსეთ-უკრაინის ომის როგორი დასასრულია უპირატესად ინდოეთისათვის? ნიუ-დელის ინტერესებში არც რუსეთის დასუსტება და არც უკრაინის დეზინტეგრირება არ შედის. ინდოეთს სურს ომის დაუყოვნებლივი შეწყვეტა და დიდ სახელმწიფოებს შორის უსაფრთხოების სფეროში ახალი ბალანსის შექმნა, რათა მოხდეს მსოფლიო ეკონომიკის სტაბილიზება და ყურადღება დაეთმოს სხვა ბევრად მნიშვნელოვანი პრობლემების მოგვარებასაც – დაწყებული კლიმატის ცვლილებიდან, დამთავრებული გაეროს რეფორმირებით.

ამიტომაც, თუ ინდოეთს მშვიდობა და ომის შეწყვეტა სურს, როგორც ჯავაჰარლალ ნერუმ განაცხადა 1957 წელს საბჭოთა ჯარების უნგრეთში შეჭრის შემდეგ, „არ არის ამისთვის აუცილებელი ვინმესთვის რაღაცის წამოძახება და რომელიმე სახელმწიფოს მოქმედების მკაცრი დაგმობა“. ამის ნაცვლად ინდოეთმა პრაგმატული ნეიტრალიტეტი უნდა დაიცვას, რომელიც რეალიზმს ეფუძნება და გააგრძელოს ძალისხმევა უკრაინის კრიზისის პრაქტიკული გადაწყვეტისათვის.

რა სახის ანგარიშვალდებულება აქვთ აშშ-ში არასამთავრობო ორგანიზაციებს – თემურ ბასილიას განმარტება

იმასთან დაკავშირებით, თუ რა სახის ანგარიშვალდებულება აქვთ აშშ-ში არასამთავრობო ორგანიზაციებს, ფინანსისტი და პრეზიდენტის ყოფილი მრჩეველი, თემურ ბასილია, სოციალურ ქსელში პოსტს აქვეყნებს, რომელსაც, “ჯორჯიან თაიმსი” უცვლელად გთავაზობთ:

“აშშ-ში მოქმედებს პრინციპი – ყველა აქციონერული საზოგადოება ანგარიშვალდებულია თავისი აქციონერების წინაშე, ხოლო, ყველა არასამთავრობო (არამომგებიანი, არაკომერციულო) ორგანიზაცია კი ანგარიშვალდებულია საზოგადოების წინაშე. ამიტომაც, ყველა არასამთავრობო ორგანიზაცია ვალდებულია არა მხოლოდ საგადასახადო სამსახურს მიაწოდოს ფორმა 990, არამედ, საკუთარ ვებ გვერდზე განათავსოს და საჯარო გახადოს საზოგადოების ყველა წევრისთვის იგი. ეს არის საკმაოდ ვრცელი, 12 გვერდიანი ფორმა, რომელშიც ამერიკულმა არასამთავრობო ორგანიზაციებმა დეტალურად უნდა აღწერონ ვისგან მიიღეს დაფინანსება, რა ოდენობით და რა მიზნით, რაში დახარჯეს მიღებული თანხები, რა პროექტები განახორციელეს, ვინ არიან ამ ორგანიზაციების ხელმძღვანელები და თანამშრომლები თავიანთი ხელფასების მითითებით.

არასამთავრობო ორგანიზაციები, რომლებიც ჩაერთვებიან კომერციულ ან პოლიტიკურ საქმიანობაში, ავტომატურად კარგავენ თავიანთ სტატუსს. აქვთ საქართველოში მოქმედ არასამთავრობო ორგანიზაციებს მსგავსი ვალდებულებები?

“შექმნეს ფეისბუქგვერდი ჩემი სახელით, საიდანაც მოუწოდებენ ხალხის დახვრეტას” – გოგა ხაინდრავა

რა ძალასთან გვაქვს საქმე, ვის იცავენ ასე გაშმაგებით ალქაჯები, რა ფული მოედინება ჩვენს სამშობლოში და რისთვის, – ამის შესახებ რეჟისორი გოგა ხაინდრავა სოციალურ ქსელ „ტვიტერში“ წერს.

„აი, მაგალითი – შექმნეს ფეისბუქგვერდი Goga Xaindrava, საიდანაც მოუწოდებენ ხალხის დახვრეტას. ვაი თქვენს პატრონს! მისს და მისტერ პატრონებო! Great!“ – წერს გოგა ხაინდრავა.

“ჩვენ არ ვწყვეტთ ძალისხმევას, რომ დავარწმუნოთ და მოვუწოდოთ საქართველოს მთავრობას, რომ არ მიიღოს ეს კანონპროექტი”

ჩვენ არ ვწყვეტთ ძალისხმევას, რომ დავარწმუნოთ და მოვუწოდოთ საქართველოს მთავრობას, რომ არ მიიღოს ეს კანონპროექტი, – ამის შესახებ საქართველოში აშშ-ის ელჩმა, კელი დეგნანმა განაცხადა.

მისი თქმით, შეერთებული შტატები, გაერო, ევროკავშირი, ევროსაბჭო და საქართველოს ბევრი მეგობარი გამოხატავს ღრმა შეშფოთებას ამ კანონმდებლობასთან დაკავშირებით, რომელიც განახორციელებს სამოქალაქო საზოგადოების სტიგმატიზაციას, რომელიც გააჩუმებს დამოუკიდებელ მედიას, განსხვავებულ აზრს, ისევე, როგორც ეს გააკეთა მსგავსმა კანონმა რუსეთსა და რუსეთის მსგავს სხვა ქვეყნებში.

„ასე რომ, მოვუწოდებთ პარლამენტს, გადასინჯოს ეს კანონპროექტი, მისი მიღება არ არის აუცილებელი, რადგანაც ისედაც არსებობს გამჭვირვალობა იმ უცხოურ დახმარებასთან დაკავშირებით, რომელიც საქართველოში გამოიყენება. ამ კანონს ნამდვილად ექნება გამანადგურებელი გავლენა და გამოიწვევს იმ ორგანიზაციების მუშაობის შეწყვეტას რომლებიც კარგ საქმეს აკეთებენ ქართველების, ამ ქვეყნის დასახმარებლად. ეს კანონი არ არის საჭირო და ჩვენ მოვუწოდებთ პარლამენტს, გადასინჯოს ეს კანონპროექტი, ის არ არის აუცილებელი და ის არ შეესაბამება საქართველოს საუკეთესო ინტერესებს“, – აღნიშნა ელჩმა.

როგორ იფლანგებოდა საერთაშორისო თანხები ავღანეთში: უკრაინაშიც შეიძლება იგივე მოხდეს

გერმანულ გაზეთ „ფრანკფურტერ ალგემაინე ცაიტუნგში“ (Frankfurter Allgemeine Zeitung) დაბეჭდილია სტატია სათაურით „როგორ იფლანგებოდა საერთაშორისო თანხები ავღანეთში: უკრაინაშიც შეიძლება იგივე მოხდეს“ (ავტორი- პეტერ კარსტენსი). მასალაში გადმოცემული და განხილულია აშშ-ის გენერალური ინსპექტორის ადმინისტრაციაში ავღანეთის რეკონსტრუქციის სამმართველოს (SIGAR) ხელმძღვანელის ჯონ სოპკოს გამოსვლის შინაარსი ბუნდესტაგში, სადაც იგი გერმანელმა დეპუტატებმა მიიწვიეს.

ჯონ სოპკო, რომელიც 2012 წლიდან აშშ-ის გენერალური ინსპექტორის ადმინისტრაციაში ავღანეთის რეკონსტრუქციის საკითხებს ხელმძღვანელობდა, ჰინდუყუშში (ავღანეთში) დასავლეთის წარუმატებლობის ორ მიზეზს ხედავს: ქედმაღლობას და თავის მოტყუებას. მას შემდეგ, რაც 2001 წელს ამერიკამ „ალ-ქაიდას“ ტერორისტულ ქსელთან და რადიკალურ ისლამისტურ დაჯგუფება „ტალიბანთან“ ბრძოლაში სწრაფ წარმატებას მიაღწია, ვაშინგტონმა გაიფიქრა, რომ ასევე სწრაფად შეიძლება ავღანეთის გადაქცევა „პატარა ამერიკად“.

ჯონ სოპკომ გერმანელ დეპუტატებს აცნობა, რომ ავღანეთში სამთავრობო სტრუქტურებში სახელმწიფო მოსამსახურეების 70-80% მხოლოდ „ქაღალდზე არსებობდა“, თუმცა მათი დაფინანსება 100%-ით ხორციელდებოდა. გარდა ამისა, ასევე „ქაღალდზე იყო დაფიქსირებული“ ავღანეთის არმიის 340 ათასი ჯარისკაცი, რომლებსაც აშშ და მისი ნატოელი მოკავშირეები ხელფასს სრულად და დროულად უხდიდნენ, სინამდვილეში სამხედრო მოსამსახურეთა რაოდენობა მხოლოდ 60 ათასამდე აღწევდა.

„ჯერ კიდევ 2012 წელს მითხრა ავღანეთის მომავალმა პრეზიდენტმა აშრაფ განმა, რომ ამერიკა ხელფასს ხშირად ერთი და იგივე ადამიანებს უხდის, რომლებიც გაფორმებულები არიან ერთდროულად პოლიციელად, მასწავლებლად და ჯარისკაცად. უფრო უარესი – ეს ადამიანები რიგ შემთხვევებში რეალურად საერთოდ არ არსებობენ. კორუფციასთან ბრძოლამ ვერავითარი შედეგი ვერ გამოიღო. იძულებული გავხდით შეგვეწყვიტა გამოძიება ავღანეთის უდიდესი კერძო საფინანსო დაწესებულების „ქაბულ-ბანკის“ კრახთან დაკავშირებით, როცა გავიგეთ, რომ ბანკის გაკოტრების მსურველი ფიგურანტები ქვეყნის იმდროინდელი პრეზიდენტის ჰამიდ ყარზაის ახლობლები და სანდო პირები ყოფილან.

2021 წლამდე, ანუ აშშ-სა და მისი ნატოელი მოკავშირეების ჯარების გამოყვანამდე, ვაშინგტონი და მისი ევროპელი პარტნიორები ქედმაღლურად იქცეოდნენ და საერთოდ არ ამჟღავნებდნენ ადგილობრივი სპეციფიკის გაცნობიერების სურვილს, არ არსებობდა მოქმედების გრძელვადიანი გეგმები, – განაცხადა ჯონ სპოკომ, რომელიც გერმანიის ბუნდესტაგში ავღანეთთან დაკავშირებით შექმნილმა საგამოძიებო-საპარლამენტო კომისიამ მიიწვია (ხელმძღვანელი – რალფ შტეგნერი, სოციალ-დემოკრატი). კომისიის მიზანია იმ მოვლენების გამოკვლევა, რომელიც წინ უძღოდა ქაბულის დაცემას 2021 წლის აგვისტოში.

როგორც ცნობილია, მსოფლიოში ბევრისთვის მოულოდნელი აღმოჩნდა ის ფაქტი, რომ ტალიბებმა ქაბული სწრაფად და უბრძოლველად დაიკავეს, აშშ-სა და ნატოს წევრი-ქვეყნების სამხედრო კონტინგენტი კი დაჩქარებული ტემპით იქნა ევაკუირებული. „სწორედ ეს არის საკუთარი თავის მოტყუების შედეგი: ხომ გახსოვთ, რომ თითქმის ყველა ამერიკელი და ევროპელი პოლიტიკოსი, ყველა გენერალი მრავალი წლის განმავლობაში ამტკიცებდა, რომ ავღანეთი უდიდეს წარმატებებს აღწევს ნათელი მომავლის მშენებლობაში“, – გაახსენა ახლო წარსული ჯონ სოპკომ გერმანელ დეპუტატებს.

„და ასეთი სცენარი შეიძლება უკრაინაშიც განმეორდეს: არ არის გამორიცხული, რომ იმ ფულის მნიშვნელოვანი ნაწილი, რომელსაც კიევს მოკლე დროში სწრაფად ვაძლევთ, უბრალოდ, გაქრეს. კორუფცია დღევანდელი უკრაინის დიდი პრობლემაა. საერთაშორისო დონორების მიერ ფინანსური დახმარების გაწევა უკონტროლოდ ხდება, არ არის კოორდინირება. აუცილებელია ზუსტი და ფართო ინფორმაცია გვქონდეს იმ უკრაინელი პოლიტიკოსების, კომპანიებისა და ბანკების შესახებ, რომლებიც ამ უზარმაზარი თანხების ხარჯვაზეა პასუხისმგებელი“, – გააფრთხილა ბუნდესტაგის წევრები ჯონ სოპკომ.

“მომდევნო არჩევნების კონტექსტში რას მივიღებთ თქვენი ხელით გამომცხვარი კანონის მეშვეობით?” – არმაზ ახვლედიანი

დამოუკიდებელმა დეპუტატმა არმაზ ახვლედიანმა „ხალხის ძალის“ ერთ-ერთ ლიდერს, გურამ მაჭარაშვილს კითხვით მიმართა, რომელიც პარლამენტში, იურიდიულ საკითხთა კომიტეტზე ე.წ. აგენტების შესახებ კანონპროექტის მომხსენებელია.

როგორც ახვლედიანმა განმარტა, „ქართული ოცნების“ მიერ წამოწყებული ახალი კამპანია, რაც კანონპროექტშია გამოხატული, მიზნად ისახავს საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესის შეწყვეტას.

„ჩვენ, ალბათ, მთავარი კითხვა უნდა დავსვათ – რა მიზანს ემსახურება კანონპროექტი, რა არის მთავარი მიზანი, არის თუ არა ის თანხვედრაში საქართველოს კონსტიტუციის მოთხოვნებთან, ქართველი ხალხის უმრავლესობის ნებასთან, საქართველოს გაცხადებულ საგარეო პოლიტიკურ სტრატეგიასთან? თუ ეს ასეა, მაშინ შესაძლოა, კითხვა ნაკლები იყოს, ან საერთოდ აღარ იყოს. დავიწყოთ მთავარი კითხვებით – ჩვენ ყველა კარგად ვხვდებით, რომ ჩვენი ქვეყნის უმთავრესი საგარეო პოლიტიკური პრიორიტეტი გახლავთ საქართველოს ინტეგრაცია ევროატლანტიკურ სივრცეში, ეს არის განსაზღვრული და ჩანაწერი არსებობს კონსტიტუციაში, ამის შესახებ ვიცით ჩვენი საზოგადოების უმრავლესობის გამოხატული აზრი, აღარაფერს ვამბობ ისტორიაზე და მრავალსაუკუნოვან ბრძოლაზე. სამწუხაროდ, 2023 წლის დასაწყისში ჩვენ, საქართველოს მოქალაქეებმა აღმოვაჩინეთ, რომ „ქართული ოცნების“ მიერ წამოწყებული ახალი კამპანია, რაც ახლა გამოხატულია ამ კანონპროექტში, პირდაპირ ისახავს მიზნად საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესის შეწყვეტას. მინდა მომხსენებელს ვკითხო, თუ შეგიძლიათ განმარტეთ, რამდენად შეუწყობს ხელს საქართველოს ევროატლანტიკურ ინტეგრაციას თქვენ მიერ წარმოდგენილი კანონპროექტი. ძალიან სიმბოლურია, რომ იურიდიული კომიტეტის სხდომაზე ვიმყოფებით, ალბათ, კომიტეტის წევრებს, არც სხვას არავის არ სჭირდება შეხსენება, რას ნიშნავს სამართლის უზენაესობა. ყველას მოგეხსენებათ, რომ თანამედროვე ევროპა და მასში არსებული უმთავრესი საერთაშორისო პოლიტიკური ინსტიტუტები, ევროპის კავშირი, ევროპის საბჭო და სხვები, დგანან, არსებობენ, ფუნქციონირებენ 3 უმთავრესი ფუნდამენტური პრინციპის დასაცავად – ეს გახლავთ, სამართლის უზენაესობა, დემოკრატია და ადამიანის უფლებები. ვკითხავდი ბატონ მომხსენებელს, რას ფიქრობთ თქვენ, თქვენს მიერ წარმოდგენილი პროექტი, ამ სამ ფუნდამენტურ პრინციპს, საითაც ჯერ კიდევ ფორმალურად გაცხადებული გვაქვს, რომ მივდივართ, ეხიდება, ეხმიანება, თუ ეწინააღმდეგება? თუ თქვენ ფიქრობთ, რომ თანხვედრაშია, გთხოვთ, ახსნათ, რაში ხედავთ ამ ჰარმონიას. მე შემიძლია თქვენ დაგისაბუთოთ არგუმენტირებულად, რატომ არის ის სრულ დისჰარმონიაში, რატომ ეწინააღმდეგება და კლავს ამ პროცესს“, – განაცხადა ახვლედიანმა.

მან გურამ მაჭარაშვილს კიდევ რამდენიმე კითხვით მიმართა.

„იმ პირობებში, როცა თქვენს მიერ ახლა განხილული და როგორც ჩანს, სამწუხაროდ, რაღაც დროში, კანონად ქცეული დოკუმენტი საქართველოში აკრძალავს კრიტიკულ, განსხვავებულ აზრს, დაიწყება განსხვავებული აზრის ტოტალური დევნა, დაპატიმრებები, დახურვა, ჩაწიხვლა, რას ფიქრობთ, ეს იქნება ნორმალური გარემო 2024 წლის არჩევნებისთვის? ზუსტად ვიცი, ეს მიზანმიმართული ქმედებაა, რომლის ერთადერთი ამოცანა გახლავთ, 2024 წლისთვის ველი ისე მოსუფთავდეს, აღარავინ იყოს, ვინც გააკრიტიკებს, ვინც წინააღმდეგობას გაუწევს, ვინც შეძლებს დაჩაგრული ადამიანების უფლებების დაცვას. კარგად ვაცნობიერებ, რომ მე თქვენ ახლა გესაუბრებით და გისვამთ ამ შეკითხვებს, ჩვენი თანამოქალაქეების დიდი ნაწილი უკვე გაქცეულია საქართველოდან და დარჩენილების უმრავლესობა გადარჩენისთვის იბრძვის. ამის ფონზე, ბატონო მომხსენებელო, კითხვა მინდა დაგისვათ, თქვენს მიერ ინიცირებული პროექტი, ოდნავ მაინც ხელს შეუწყობს დარჩენილების უფლებების დაცვას, როცა მათი უფლებები ასე უხეშად ირღვევა? მაგრამ ჩემ თანამოქალაქეებს უნდა ვუთხრა, ჯერ სად არიან! ყველაზე მთავარი დარღვევები და მათი უფლებების შელახვა წინ არის. შესაბამისად, გთხოვთ, განმარტოთ, ეს პროექტი რამდენად შესაბამისობაშია ჩვენი მოქალაქეების ფუნდამენტური უფლებების დაცვის საკითხთან და მომდევნო არჩევნების კონტექსტში რას მივიღებთ თქვენი ხელით გამომცხვარი კანონის მეშვეობით? – აბსოლუტურად მოსუფთავებულ სამართლებრივ, პოლიტიკურ ველს, როცა არჩევნების ჩატარება მთლიანად იქნება დაკისრებული ე.წ. ძალოვან სტრუქტურებზე და ადმინისტრაციული რესურსით ფაქტობრივად, წინააღმდეგობის გარეშე თქვენ შეძლებთ, ხელახლა გადაიფორმოთ ძალაუფლება და ასე განაგრძოთ იქამდე, ვიდრე სავარაუდოდ, ქართველი ხალხი, რომელსაც ყელში უკვე ამოუვიდა, კიდევ უფრო მეტად ამოუვა ეს მმართველობა, განაჩენს არ გამოგიტანთ. თუ შეიძლება მიპასუხეთ ბატონო მომხსენებელო, თქვენ, როგორც ამ კანონპროექტის ერთ-ერთი ავტორი, იღებთ პასუხისმგებლობას ქართველი ხალხის წინაშე, რომელსაც აღარ უტოვებთ არც ერთ სხვა გზას, საშუალებას, თუ არა, რომ თქვენ და თქვენს მმართველობას ყველა სახის წინააღმდეგობა გაგიწიოთ ჯერ კიდევ დაშვებული კონსტიტუციის მიერ. დარწმუნებული ვარ, თქვენ შეცვლით – თქვენი მმართველობის მომდევნო ნაბიჯი ეს იქნება, როცა კონსტიტუციაში ახალი ჩანაწერები გაჩნდება, რაც სრულად აკრძალავს თავისუფალ სიტყვას, კრიტიკას და გაუქმდება საქართველოში არჩევნები“, – განაცხადა ახვლედიანმა.