Home Blog Page 2267

რუსეთის აგენტის, ოთარ ფარცხალაძის დაცვის წევრი უნდა დააკავონ -ლევან ხაბეიშვილი

“ეფესბეს” აგენტი ოთარ ფარცხალაძის დაცვა, თავს დაესხა „ტვ პირველისა“ და „ფორმულას“ ჟურნალისტებს, ფიზიკურად გაუსწორდა, სამაუწყებლო აპარატურა და პირადი მობილური ტელეფონი წაართვა. რუსეთის აგენტის ფარცხალაძის გამო, როცა ხელს უშლიან მისი ქვეყნის პატრიოტ, პროფესიონალ ადამიანებს საკუთარი საქმიანობის განხორციელებაში, არის სისხლის სამართლის დანაშაული, – ამის შესახებ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ თავმჯდომარე ლევან ხაბეიშვილი სოციალურ ქსელში წერს.

მისივე განმარტებით, „რუსეთის აგენტის დაცვის წევრი უნდა დააკავონ“.

“ეფესბეს” აგენტი ოთარ ფარცხალაძის დაცვა, თავს დაესხა „ტვ პირველისა“ და „ფორმულას“ ჟურნალისტებს, ფიზიკურად გაუსწორდა, სამაუწყებლო აპარატურა და პირადი მობილური ტელეფონი წაართვა. რუსეთის აგენტის ფარცხალაძის გამო, როცა ხელს უშლიან მისი ქვეყნის პატრიოტ, პროფესიონალ ადამიანებს საკუთარი საქმიანობის განხორციელებაში, არის სისხლის სამართლის დანაშაული. უპირობოდ, რუსეთის აგენტის დაცვის წევრი უნდა დააკავონ. ქედს ვიხრი ჟურნალისტებისა და ოპერატორების წინაშე, ვინც საკუთარი ჯანმრთელობის ხარჯზე და ფასად საზოგადოებას რეჟიმის რუსულ სახეს აჩვენებენ“, – აცხადებს ლევან ხაბეიშვილი.

“სალომე ზურაბიშვილი არ არის ღირსი იმ მილიონი ამომრჩევლის, ვინც საკუთარი ნერვების ფასად მიათრია პრეზიდენტის სასახლემდე”

ექსპერტი ნინო ფოჩხუა საქართველოს პრეზიდენტის, სალომე ზურაბიშვილის გადაწყვეტილებას ეხმიანება, რომლის განცხადებითაც, ეროვნული ბანკის პირველი ვიცე-პრეზიდენტის, ნათია თურნავას ბრძანების გაუქმებამდე, ეროვნული ბანკის საბჭოს წევრობის კანდიდატების წარდგენაზე უარს აცხადებს.

როგორც ექსპერტი აღნიშნავს, სალომე ზურაბიშვილი არ არის ღირსი იმ მილიონი ამომრჩევლის, ვინც საკუთარი ნერვების ფასად მიათრია პრეზიდენტის სასახლემდე.

„არავინ მითხრას, რომ ეს ქალი არის ადეკვატური. ან უმწვავესი ტვინის უჯრედების განლევა აქვს ან იმხელა პირადი ინტერესი დაუკმაყოფილეს „ბოსებმა“, რომ უკვე რას აკეთებს ვეღარ ხვდება. უკვე ეჭვი მეპარება, იცის კი ამ ქალმა რა არის კონსტიტუცია და მისი არსი თუ ჰგონია ის უწიგნური ალქაჯები, ვინც გუშინ წულუკიანს უნიჭო პერფორმანსი მოუწყო, ბოლომდე გვერდში დაუდგებიან? აი, ზუსტად ამ ალქაჯების გარემოცვაა მისთვის ზედგამოჭრილი, არ არის ღირსი იმ მილიონი ამომრჩევლის, ვინც საკუთარი ნერვების ფასად მიათრია პრეზიდენტის სასახლემდე“, – წერს ნინო ფოჩხუა.

ომის დაწყებიდან დღემდე, რუსეთმა უკრაინაში 274 470 ჯარისკაცი დაკარგა – უკრაინის გენშტაბი

უკრაინის შეიარაღებული ძალების გენერალური შტაბის ცნობით, ომის დაწყებიდან დღემდე, რუსეთმა უკრაინაში 274 470 ჯარისკაცი დაკარგა.

გენშტაბის თქმით, უკრაინულმა მხარემ სხვადასხვა რუსული სამხედრო ტექნიკა გაანადგურა.

  • ტანკი – 4638
  • ჯავშანტექნიკა – 8883
  • საარტილერიო სისტემა – 6137
  • ზალპური ცეცხლის სარაკეტო სისტემა – 781
  • საჰაერო თავდაცვის სისტემა – 528
  • თვითმფრინავი – 315
  • ვერტმფრენი – 316
  • ოპერატიულ-ტაქტიკური უპილოტო საფრენი აპარატი – 4850
  • ფრთოსანი რაკეტა – 1479
  • გემი/ნავი – 20
  • სატრანსპორტო საშუალება და საწვავის ავზი – 8670
  • სპეცტექნიკა – 911

რუსეთი უკრაინაში 2022 წლის 24 თებერვალს შეიჭრა. რუსულ სამხედრო ძალებს ათასობით მშვიდობიანი მოქალაქის სიცოცხლე ემსხვერპლა.

“კობახიძეს მინდა ვურჩიო, რუსი ჯაშუშების და სანქცირებული პირების მომსახურების სერვის პლუსი გააკეთოს” – პაატა მანჯგალაძე

კობახიძეს მინდა ვურჩიო, რუსი ჯაშუშების და სანქცირებული პირების მომსახურების სერვის პლუსი გააკეთოს, თუ როგორ შეძლონ ქვეყნიდან ნაძარცვი ქონების გატანა – ფარცხალაძე კი არა, საკუთარი თავი გადაირჩინეს, – ამის შესახებ ჟურნალისტებთან „სტრატეგია აღმაშენებლის” დეპუტატმა პაატა მანჯგალაძემ განაცხადა.

როგორც მან აღნიშნა, ბრძანება, რომელიც ნათია თურნავამ გამოსცა, „ქართული ოცნების“ წევრებისა და მათი ქონების დაცვას ემსახურება.

„ამ ქმედებით, რომ გუშინ ჯაშუშ ფარცხალაძეს იცავდნენ გაშმაგებით, საკუთარი თავის ლუსტრაცია მოახდინეს. 58 დღე იყო პროკურორი და ნახეთ, რა ქონება დააგროვა, სამი ვადით რომ არიან პარლამენტში, მათი ქონება რამდენი იქნება?! ფარცხალაძეს კი არ იცავდნენ ესენი, ესენი იცავდნენ საკუთარ მოპარულ ქონებას. დატოვეს „ხვრელი” სანქციების გვერდის ავლის, რომ თუ რომელიმე ღიად გაუშიფრავი აგენტის სანქცირება მოხდება ამერიკის მიერ, მათაც ჰქონდეთ საკუთარი ნაძარცვის გატანის უფლება საქართველოდან. კობახიძეს მინდა ვურჩიო, სპეციალური სერვისი გააკეთოს, კომპანია რუსი ჯაშუშების და სანქცირებული პირების მომსახურების სერვის პლუსი, თუ როგორ შეძლონ ქვეყნიდან ნაძარცვი ქონების გატანა, ამ ოპერაციაში მონაწილეობდა გუშინ „ქართული ოცნება” და არ აინტერესებდათ საქართველო და მისი ინტერესი, რომელიც დადგა რისკის ქვეშ. კობახიძემ ჩაატარა ბლეფი თითქოს ფარცხალაძის გადასარჩენად, კარგად იცოდნენ რომ ფარცხალაძე საქართველოს მოქალაქე არ იყო, ფარცხალაძე კი არა, საკუთარი თავი და საკუთარი ნაძარცვი გადაირჩინეს”, – განაცხადა მანჯგალაძემ.

მოსკოვს არასდროს უთქვამს უარი მოლაპარაკებებზე -სერგეი ლავროვი

გაეროს უშიშროების საბჭოზე სიტყვით გამოვიდა რუსეთის საგარეო საქმეთა მინისტრიც. სერგეი ლავროვმა ომის პროვოცირებაში კიევსა და უკრაინის დასავლელ პარტნიორებს დასდო ბრალი. ლავროვი კვლავ იმის მტკიცებას შეეცადა, რომ რუსეთს უკრაინასთან მოლაპარაკებაზე უარი არ უთქვამს.

„მოსკოვს არასდროს უთქვამს უარი მოლაპარაკებებზე, რაზეც პრეზიდენტმა პუტინმა არაერთხელ განაცხადა. დიალოგის დაწყებას ხელს უშლის დეკრეტი, რომელიც უკრაინის პრეზიდენტმა გამოსცა და რომელიც რუსეთთან დიალოგს კრძალავს. თუ შეერთებული შტატები მოლაპარაკებით რეალურად არის დაინტერესებული, მისთვის არანაირ სირთულეს არ წარმოადგენს უკრაინას ეს დეკრეტი გააუქმებინოს“, – განაცხადა ლავროვმა.

“მთიან ყარაბაღში ცეცხლი შეწყდა, მაგრამ რა ბედი ელოდება წინ რეგიონს და მის სომხურენოვან მოსახლეობას?“-BBC

ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანიის „ბიბისის“ რუსულენოვანი სამსახური (BBC russian) აქვეყნებს ვრცელ ანალიტიკურ სტატიას სათაურით: “მთიან ყარაბაღში ცეცხლი შეწყდა, მაგრამ რა ბედი ელოდება წინ რეგიონს და მის სომხურენოვან მოსახლეობას?“ (ავტორები – ოლღა პროსვიროვა და მაგერმა ზეინალოვი).

გთავაზობთ პუბლიკაციას მცირე შემოკლებით:

ყარაბაღის ახალი ომი ერთ დღე-ღამეზე ცოტა მეტ ხანს გაგრძელდა: არაღიარებული რესპუბლიკა დათანხმდა იარაღის დაყრაზე და სამხედრო ქვედანაყოფების დაშლა-გაუქმებაზე. ის, რაც 20 სექტემბერს მოხდა, უსიტყვო კაპიტულაციად უნდა ჩაითვალოს.

მომხდარის გარდაუვალობა

აზერბაიჯანი, ამ დღეს დიდი ხანი ელოდებოდა და ყველანაირად ცდილობდა მის მოახლოებას. 2020 წლის ნოემბერში ყარაბაღის მეორე ომი აზერბაიჯანის გამარჯვებით დამთავრდა – რუსეთის შუამავლობით ხელმოწერილი შეთანხმებით ბაქომ დაიბრუნა მთიანი ყარაბაღის ირგვლივ მდებარე ტერიტორიები (რომლებიც სომხეთის მიერ იყო ოკუპირებული 1990-იანი წლებიდან) და თვითონ მთიანი ყარაბაღის ნაწილი. რაც შეეხება არაღიარებული რესპუბლიკის უმეტეს ტერიტორიას, იქ რუსი მშვიდობისმყოფელები შევიდნენ ცეცხლის შეწყვეტის რეჟიმის დასაცავად და სიტუაციის გასაკონტროლებლად. მაგრამ რეჟიმი ხშირად ირღვეოდა, განსაკუთრებით ბოლო თვეებში.

მართალია აზერბაიჯანმა 2020 წლის ნოემბერში გაიმარჯვა, მაგრამ ეს გამარჯვება სრული არ იყო: სომხეთთან ხელი არ მოეწერა სამშვიდობო ხელშეკრულებას – იმიტომ, რომ მხარეები ვერ მორიგდნენ ყარაბაღელი სომხების სამომავლო ბედზე, მათი რაოდენობა კი 100 ათასს აღემატება. ბუნებრივია, აზერბაიჯანს დროის გაჭიანურება არ აწყობდა და ბაქო აქტიურ მოქმედებაზე გადავიდა. მომენტიც შესაბამისი იყო: რუსეთი უკრაინასთან ომობდა და მთიანი ყარაბაღისათვის, შეიძლება ითქვას, მოსკოვს არც დრო ჰქონდა და არც ძალა.

აზერბაიჯანელებმა ყარაბაღელ სომხებს ერევანთან დამაკავშირებელი ერთადერთი საავტომობილო გზა ჩაკეტეს – ე.წ. „ლაჩინის დერეფანი“, რის გამოც მთიან ყარაბაღში მედიკამენტების, სურსათის და საწვავის დეფიციტი შეიქმნა – დაიწყო ჰუმანიტარული კრიზისი. აზერბაიჯანელებმა მათ ალტერნატიული გზა შესთავაზეს – აღდამიდან (ანუ უშუალოდ აზერბაიჯანის ტერიტორიიდან), მაგრამ სომხებმა უარი თქვეს. სიტუაცია თანდათან მწვავდებოდა, გახშირდა პროვოკაციები და… აზერბაიჯანმაც შეტევა დაიწყო.

მთიანი ყარაბაღელი სომხების უკანონო სამხედრო ქვედანაყოფები (ანუ ე.წ. „თავდაცვის არმია“) ძველი საბჭოთა ტექნიკის ნარჩენებით იყო შეიარაღებული, რამდენიმე ათასი ჯარისკაცს საბრძოლო მასალებიც აკლდათ. აზერბაიჯანმა პირველივე საათებში ჰაერსაწინააღმდეგო დაცვის სისტემა გაანადგურა და საჰაერო სივრცის კონტროლი განახორციელა. ბაქომ სტეფანაკერტს ფაქტობრივად ულტიმატუმი წაუყენა – ხელისუფლების ორგანოების დაშლა-გაუქმება, „თავდაცვის არმიის“ სრული განიარაღება (დაშლა) და სომხეთის ჯარის გაყვანა (თუმცა სომხეთმა განაცხადა, რომ მთიან ყარაბაღში მისი სამხედროები არ იმყოფებიან).

ყარაბაღის სეპარატისტული ხელისუფლების სწრაფი თანხმობა ბაქოს პირობებზე სხვა არაფერია, თუ არა წინააღმდეგობის გაწევის უუნარობა და უსიტყვო კაპიტულაცია

რა ბედი ელოდება ყარაბაღელ სომხებს?

21 სექტემბერს აზერბაიჯანის ქალაქ ევლახში ყარაბაღელი სომხებისა და აზერბაიჯანის მთავრობის წარმომადგენლების მოლაპარაკებაა დაგეგმილი, თუმცა, კაცმა რომ თქვას, მას „მოლაპარაკებას“ ვერც უწოდებ: ერთ მხარეს ძალა აქვს და მოქმედების სრული თავისუფლება, მეორეს კი ფაქტობრივად, უუფლებოა და ხელში არავითარი კოზირი არ უჭირავს. ასეთ სიტუაციაში ბაქო, უბრალოდ, ყარაბაღელებს, თავის პირობებს წაუყენებს და ულტიმატუმის ენით დაელაპარაკება.
გარდა ამისა, ყარაბაღის სომეხ მოსახლეობას შიში აქვს, რომ ისინი რეპრესიების ქვეშ მოჰყვებიან. მართალია, ბაქო მუდმივად აცხადებს, რომ ყარაბაღელ სომხებს იგივე უფლებები ექნებათ, რაც აზერბაიჯანის მოქალაქეებს აქვთო, მაგრამ სომხები მაინც ვერ მშვიდდებიან. მათ კარგად იციან, თუ როგორ „კარგად“ არის დაცული ადამიანის უფლებები აზერბაიჯანში და პლუს ამას – სკოლებშიც კი ბავშვებს სომხების სიძულვილს უნერგავენ.

„აზერბაიჯანში ოფიციალურ ნარატივად სომეხოფობია რჩება, – ამბობს სოციოლოგი ბაჰრუზ სამედოვი, – ჯერ-ჯერობით ამ ნარატივის შესაცვლელად არავითარი მექანიზმი არ არსებობს. საბჭოთა კავშირმაც კი ვერ შეძლო ერთაშორისო სიძულვილის აღმოფხვრა, თუმცა არსებობდა ოფიციალური მითი, რომ ყველა მოქალაქე ერთმანეთის ძმა და მეგობარია. ისტორია გვაჩვენებს, რომ ასეთი ოფიციალური დისკურსიც კი ხალხის ხსოვნაზე გავლენას ვერ ახდენს. შესაძლოა, შერიგების მიზნით რაიმე [სახელმწიფო] პროექტები განხორციელდეს, მაგრამ ნამდვილი შერიგებისთვის მე ვერანაირ პერსპექტივას ვერ ვხედავ“.

არსებობს კიდევ ერთი პრობლემა – სიების არსებობა. ყარაბაღელი სომხები უკვე დიდი ხანია ირწმუნებიან, რომ აზერბაიჯანის ხელისუფლებას ფარული სიები აქვს შედგენილი სომხების წინააღმდეგ, რომელთა მიხედვით, აღრიცხულია ადგილობრივი მოსახლეობის მიერ ჩადენილი ანტიაზერბაიჯანული ქმედებები, რისთვისაც სომხებს დააპატიმრებენ და სასჯელს მიუსჯიან.

როგორ იქნება „ევლახის პრინციპები“?

აზერბაიჯანი წინა თვეებში მიანიშნებდა, რომ მას ყარაბაღელი სომხების ინტეგრაციის რაღაც გეგმა აქვს, მაგრამ მისი პუნქტები ჯერ-ჯერობით უცნობია.
„ყველაფერი დამოკიდებულია საწყის პოზიციებზე. შეიძლება გეგმის კორექტირება სიტუაციის მიხედვით მოხდეს. ამას სულ მალე გავიგებთ“, – ამბობს პოლიტიკური მიმომხილველი შაჰინ რზაევი.

ექსპერტის ვარაუდით, მთიან ყარაბაღში, ალბათ, მხოლოდ მოხუცი სომხებიღა დარჩებიან და სწორედ მათ წარადგენს აზერბაიჯანის ხელისუფლება „ინტეგრაციის ნაყოფად“, სხვებისთვის, რა თქმა უნდა, აზერბაიჯანელი გუბერნატორის კონტროლის ქვეშ ცხოვრება აუტანელი იქნება.

„ვფიქრობ, ისე მოხდება, როგორც სერბულ კრაინაში, ხორვატეთში მოხდა: დაინიშნება მთიანი ყარაბაღის გუბერნატორი ბაქოდან. ვრცელდება ხმები, რომ აზერბაიჯანის კონსტიტუცია შეიცვლება და მუნიციპალიტეტებს მეტ უფლებებს მისცემენ. არ არის გამორიცხული, რომ ყარაბაღის პოსტკონფლიქტურმა რეგიონმა გარკვეული პრივილეგიები მიიღოს, მაგალითად, გათავისუფლდეს გადასახადების გადახდისაგან, ან კულტურული ავტონომიური სტატუსი მიეცეს, გარკვეული ადმინისტრირების ლუთხით. ეს მეტ-ნაკლებად მისაღები იქნება, მაგრამ ჯერ-ჯერობით ყველაფერი „ბურუსითაა მოცული“ და გაურკვეველია. ბევრი სომეხი თავს აარიდებს ამ გაურკვევლობებს და მთიანი ყარაბაღიდან ან საზღვარგარეთ გაემგზავრება, ან სომხეთს მიაშურებს“, – ამბობს შაჰინ რზაევი.

საინტერესოა, რომ ყველა აზერბაიჯანულმა უწყებამ მიიღო დავალება წარადგინონ თავიანთი წინადადებები სომეხთა რეინტეგრაციის შესახებ. ალბათ, ევლახის მოლაპარაკებაზე ამ წინადადებების რაღაც ნაწილი გაჟღერდება. თავის მხრივ, ყარაბაღელმა სომხებმა შეიძლება მოითხოვონ, რომ სტეფანაკერტში საერთაშორისო უფლებადამცველი ორგანიზაციების – Human Rights Watch-ისა და Amnesty International-ის ოფისები გაიხსნას.
ანალიტიკოსი არმან ტატოიანი, პრობლემას უფრო ფართო თვალსაწიერით უყურებს: „აუცილებელია, რომ საერთაშორისო მოთამაშეთა პასუხისმგებლობაც არსებობდეს. სომხეთი ამ მიმართულებით არაფერს არ აკეთებს, ამიტომ ყარაბაღელი სომხები პირისპირ რჩებიან აზერბაიჯანისა და თურქეთის წინაშე“.

მიაღწია თუ არა ბაქომ იმას, რაც სურდა?

მთიანი ყარაბაღის გაკონტროლების ფაქტზე თუ არაფერს ვიტყვით, რაც აშკარაა, აზერბაიჯანს მაინც რჩება ერთი მიზანი, რომელიც ვერ შეისრულა. ესაა ე.წ. „ზანგეზურის (მეგრის) დერეფანი“, რომელიც, პრეზიდენტ ილჰამ ალიევის ჩანაფიქრით, აზერბაიჯანი და მისი ექსკლავი – ნახიჩევანის ავტონომიური რესპუბლიკა – ერთმანეთთან უნდა დააკავშიროს – სომხეთის სიუნიკის ოლქის გავლით.
ილჰამ ალიევს უყვარდა იმის თქმა, რომ ზანგეზურის დერეფანი სულ მალე რეალობად იქცევაო, მაგრამ სომხეთი ყოველთვის ნეგატიურად იყო განწყობილი ამ იდეის – სატრანსპორტო დერეფნის – მიმართ. მართალია, 2020 წლის დოკუმენტში ეს დერეფანი ნახსენებია, მაგრამ რაიმე დეტალების გარეშე. ილჰამ ალიევს ამ საკითხში მხარს უჭერს თურქი კოლეგა რეჯეფ ერდოღანი, რომელმაც ნიკოლ ფაშინიანთან შეხვედრის პირობად სწორედ ზანგეზურის დერეფნის შექმნაზე ერევნის თანხმობა დაასახელა.
სომხეთის წარმომადგენლებმა განაცხადეს, რომ არავითარი დერეფნის საკითხი განხილვას არ ექვემდებარება. ერევანი რომ ამაზე დათანხმდეს, ეს ნიშნავს აზერბაიჯანის ტერიტორიული პრეტენზიების ლეგიტიმირებაზე თანხმობას.

„ზანგეზურის დერეფნის პროექტის რეალიზება არ მოხდება“, – ამბობს შაჰინ რზაევი, – „იქნება ჩვეულებრივი საბაჟო და სასაზღვრო პოსტები ორივე მხრიდან – აზერბაიჯანისა და სომხეთის ტერიტორიებზე, შესასვლელ-გამოსასვლელებში. ცხადია, რომ ეს ყველაზე მოკლე გზაა აზერბაიჯანიდან ნახიჩევანში“. აქ მთავარი რუსეთია, რომელმაც, შეთანხმების მიხედვით, „დერეფანში“ სიტუაცია უნდა გააკონტროლოს. სწორედ ეს გარემოება იწვევს შეშფოთებას ექსპერტებში: როგორ მოიქცევა კრემლი?

წყარო

„ომის შეწყვეტა სამშვიდობო მოლაპარაკების გზით: კანონიერი თავდაცვა და სამართლიანი მშვიდობისაკენ სწრაფვა ერთმანეთს არ ეწინააღმდეგებიან“

გერმანიის პოპულარულმა გაზეთმა „ბერლინერ ცაიტუნგმა“ (Berliner Zeitung) გამოაქვეყნა ბერლინის უნივერსიტეტის პროფესორების – პიტერ ბრანდტის (კანცლერ ვილი ბრანდტის შვილის), ჰაიო ფუნკის, ჰერალდ კუატისა და ჰორსტ ტალჩიკის სტატია სათაურით „ომის შეწყვეტა სამშვიდობო მოლაპარაკების გზით: კანონიერი თავდაცვა და სამართლიანი მშვიდობისაკენ სწრაფვა ერთმანეთს არ ეწინააღმდეგებიან“. მასში შეფასებულია უკრაინის ომის ფრონტებზე შექმნილი სიტუაცია და განხილულია საკითხები სამშვიდობო მოლაპარაკების გზების ძიებასთან დაკავშირებით. ავტორები მხარეებს სამშვიდობო გეგმას სთავაზობენ.

გავეცნოთ პუბლიკაციის მოკლე შინაარსს:

თუ უკრაინის კონფლიქტი გაგრძელდება, კიევი მასში გამარჯვებას ვერ შეძლებს, სამაგიეროდ, მოიმატებს რუსეთ-დასავლეთის პირდაპირი კონფრონტაციის ალბათობა. ამის თავიდან ასაცილებლად საჭიროა ისეთი სამშვიდობო გეგმის პროექტის შემუშავება, რომლის ძირითადი დებულებები ორივე მხარისთვის მისაღები იქნება. მაგრამ როგორ უნდა მივიყვანოთ ერთმანეთთან მებრძოლ სახელმწიფოთა წარმომადგენლები მოლაპარაკების მაგიდამდე?

უკრაინა რუსეთის წინააღმდეგ თავდაცვით ბრძოლას (ომს) აწარმოებს, მაგრამ ეს გარემოება არ ათავისუფლებს კიევს და მის მდასავლელ მოკავშირეებს იმ მოვალეობისაგან, რომ მათ თავშეკავება გამოავლინონ და კონფლიქტი არ გაღრრმავონ, არ შეეცადნონ ცეცხლის შეწყვეტის მიღწევას და არ დაიწყონ მცდელობა ომის პოლიტიკური დარეგულირებისათვის, სამართლიანი და მტკიცე მშვიდობის საფუძველზე. ჭეშმარიტებაა ის, რომ დიპლომატიური ძალისხმევა სწორედ ომის დროს არის აუცილებელი მის შესაწყვეტად.

ომით ორივე მხარე უკვე დიდად დაზარალდა, განსაკუთრებით უკრაინა. განუზომელია ადამიანთა დანაკარგი, ეკონომიკის ნგრევა. და რაც უფრო მეტ ხანს გაგრძელდება საომარი მოქმედებები, მით უფრო მეტი ზიანი მიადგება როგორც უშუალოდ მოწინააღმდეგეებს, ასევე გარკვეულწილად, მათ მოკავშირეებსაც და მით უფრო რთული იქნება მეომარ მხარეთა მოლაპარაკების შესაძლებლობა.

აშკარად ჩანს, რომ უკრაინას რუსეთზე გამარჯვება არ შეუძლია, თუნდაც დასავლელი მოკავშირეების დახმარებით. უფრო მეტიც – არსებობს კონფლიქტის გადაზრდის საფრთხე რუსეთისა და ნატოს ომად, რაც ბირთვულ დაპირისპირებას რეალურს ხდის. ცხადია, რომ ეს არცერთ მხარეს არ უნდა.

ამჟამად ყველამ – რუსეთმაც, უკრაინამაც, ევროკავშირმაც, აშშ-მაც, გაერომაც და სხვებმაც – თავიანთი ძალისხმევა სამშვიდობო მოლაპარაკებისაკენ უნდა მიმართოს.

უკრაინაში მშვიდობის მიღწევის ეტაპობრივი გეგმა ასე გამოიყურება:

პირველი ეტაპი – ცეცხლის შეწყვეტის წინადადებაზე წინასწარი თანხმობის მიღება დაპირისპირებული მხარეებისაგან. ცეცხლის შეწყვეტის დრო და ვადები დადგინდება გაეროს უშიშროების საბჭოს მიერ.

მეორე ეტაპი – სამშვიდობო მოლაპარაკების დაწყება გაეროს გენმდივნის თავმჯდომარეობით ჟენევაში. ყირიმის [სევატოპოლითურთ] საკითხი განხილული იქნება ორმხრივი მოლაპარაკების საფუძველზე, დიპლომატიური არხების მეშვეობით, 15 წლის განმავლობაში და მისი გადაწყვეტა მოხდება ძალის გამოყენებაზე უარის თქმით, ხოლო ლუგანსკის, დონეცკის, ზაპოროჟიესა და ხერსონის ოლქების სტატუსი შეთანხმდება ექსპერტების მონაწილეობით. თუ მხარეები ამ საკითხში შეთანხმებას ვერ მიაღწევენ, მაშინ, ჟენევის მოლაპარაკების დროს მიღებულ ხელშეკრულებაზე ხელმოწერიდან ორი წლის შემდეგ , გაეროს უმაღლესი კომისრის კონტროლით, უკრაინაში ჩატარდება რეფერენდუმი აღნიშნული ტერიტორიების სტატუსის განსაზღვრის მიზნით. უკრაინა ხდება ევროკავშირის წევრი, მაგრამ უარს იტყვის ნატოში ან რომელიმე სხვა სამხედრო ალიანსში შესვლაზე.

მესამე ეტაპი – უკრაინის ინტეგრირება ევროპული უსაფრთხოების არქიტექტურაში, რომელიც უზრუნველყოფს იმას, რომ კიევის გეოსტრატეგიულმა მდებარეობამ მეტად აღარ შეასრულოს რაიმე როლი რუსეთისა და აშშ-ის გეოპოლიტიკურ დაპირისპირებაში.

წყარო

“პრემიერის აშშ-ში გამართულ შეხვედრებზე საკითხი ეხებოდა საქართველოს ევროპულ ინტეგრაციას, განხორციელებულ რეფორმებს და იმ კონკრეტულ ნაბიჯებს, რომელიც ჩვენმა ქვეყანამ გადადგა”

საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა დღეს გამართა სამუშაო შეხვედრები სხვადასხვა ქვეყნის ლიდერებთან, ესენი იყვნენ ესტონეთის და ჩეხეთის პრეზიდენტები. რა თქმა უნდა, საკითხი ეხებოდა საქართველოს ევროპულ ინტეგრაციას, საქართველოს მიერ განხორციელებულ რეფორმებს და იმ კონკრეტულ ნაბიჯებს, რომელიც ჩვენმა ქვეყანამ გადადგა, – ამის შესახებ საგარეო საქმეთა მინისტრმა ილია დარჩიაშვილმა აშშ-ში განაცხადა, სადაც პრემიერ-მინისტრთან ერთად ვიზიტით იმყოფება.

მისი თქმით, აშშ-ში გამართული შეხვედრების ერთ-ერთი მთავარი მიზანი იყო, რომ უფრო მეტად მოხდეს პარტნიორების მობილიზება იმისთვის, რომ საქართველომ წლის ბოლოსთვის მიიღოს კანდიდატის სტატუსი.

„გრძელდება საქართველოს პრემიერ-მინისტრის სამუშაო ვიზიტი ამერიკის შეერთებულ შტატებში, კერძოდ, გაეროს გენერალური ასამბლეის კვირეულის ფარგლებში. საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა დღეს გამართა სამუშაო შეხვედრები სხვადასხვა ქვეყნის ლიდერებთან, ესენი იყვნენ ესტონეთის და ჩეხეთის პრეზიდენტები. რა თქმა უნდა, საკითხი ეხებოდა საქართველოს ევროპულ ინტეგრაციას, საქართველოს მიერ განხორციელებულ რეფორმებს და იმ კონკრეტულ ნაბიჯებს, რომელიც ჩვენმა ქვეყანამ გადადგა. მეორე მთავარი მიზანი ამ შეხვედრების იყო, რომ უფრო მეტად მოხდეს ჩვენი პარტნიორების მობილიზება იმისთვის, რომ ჩვენ წლის ბოლოსთვის მივიღოთ კანდიდატის სტატუსი, რომელიც არის ერთ-ერთი ყველაზე მთავარი პრიორიტეტი ჩვენს საგარეო პოლიტიკაში. რაც შეეხება სხვა შეხვედრებს, საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა დღეს გამართა უმნიშვნელოვანესი შეხვედრა ამერიკის შეერთებული შტატების პრეზიდენტის მრჩეველთან, ეროვნული უსაფრთხოების საკითხებში, ბატონ სალივანთან. საკითხი, რომელიც იქნა განხილული ორმხრივ ფორმატში, შეეხებოდა ჩვენს თანამშრომლობას, პარტნიორობას და იმ სტრატეგიულ ურთიერთობებს, რომელიც ჩვენ გვაკავშირებს ბოლო 30 წლის განმავლობაში. ხაზგასმით იქნა აღნიშნული, რომ საქართველო ელოდება, როდის ჩაბრძანდება აშშ-ის ახალი ელჩი საქართველოში, რომელიც, რა თქმა უნდა, მოიტანს ახალ მუხტს იმისთვის, რომ კიდევ უფრო გაძლიერდეს და გაღრმავდეს ჩვენს ორ ქვეყანას შორის არსებული თანამშრომლობა. შეხვედრაზე, ცალსახად უნდა აღინიშნოს, რომ იყო აქცენტი ზოგადად, უსაფრთხოების საკითხებზე ჩვენს რეგიონში, რეგიონს მიღმა, რეგიონში მიმდინარე ომის შესახებ და რა თქმა უნდა, ეს საკითხი, რომელიც ეხება ჩვენი ქვეყნისა და ჩვენი რეგიონის უსაფრთხოებას, იყო განხილვის ერთ-ერთი საგანი. ზოგადად, ძალიან მნიშვნელოვანია, როდესაც ასეთ მაღალ დონეზე ხდება კომუნიკაცია ორ ქვეყანას შორის“, – განაცხადა ილია დარჩიაშვილმა.

კანონიც ფეხზე ჰკიდია და კონსტიტუციაც – ზურაბ ქადაგიძე პრეზიდენტის გადაწყვეტილებაზე

“ჯერ ხომ კონსტიტუცია ჩამოიმხო თავზე ამ ავაზაკმა ქალმა, ახლა მორიგ უკანონობაზე მიდის”- ასე ეხმიანება სოციალურ ქსელში “ხალხის ძალის” წევრი, ზურაბ ქადაგიძე, საქართველოს პრეზიდენტის, სალომე ზურაბიშვილის გადაწყვეტილებას,  რომლის თანახმად, პრეზიდენტს მიზანშეუწონლად მიაჩნია თეიმურაზ ხომერიკისა და ნანა ყეინიშვილის კანდიდატურების პარლამენტში წარმოდგენა, სანამ პრეზიდენტის მოვალეობის შემსრულებლის, ნათია თურნავას ბრძანება არ გაუქმდება.

ქადაგიძის თქმით, პრეზიდენტის ეს გადაწყვეტილება, კანონით დაუშვებელია, თუმცა ზურაბიშვილისთვის მთავარია, ბოლომდე შეასრულოს.

„“პატრონების” დავალება. ჯერ ხომ კონსტიტუცია ჩამოიმხო თავზე ამ ავაზაკმა ქალმა, ახლა მორიგ უკანონობაზე მიდის. კანდიდატების გაწვევა ან მათ წარდგინებაზე უარის, თქმა კანონით დაუშვებელია. განა არ იცის?! კარგად იცის, მაგრამ კანონიც ფეხზე ჰკიდია და კონსტიტუციაც. მისთვის მთავარია პატრონების დავალება შეასრულოს და ბოლომდე ჩადგეს საქართველოს წინააღმდეგ აგენტურის სამსახურში!”, – წერს ზურაბ ქადაგიძე Facebook-ზე.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02JQm7J59QvNsbWU1BU3So7iqJnSCLzNE7MVyNQ7fZtLkNGPFmXbdXC3sm1huaWPbQl&id=100086327117582

ირაკლი ღარიბაშვილმა და ესტონეთის პრეზიდენტმა საქართველოს ევროინტეგრაციის პროცესი განიხილეს

საქართველოს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი ესტონეთის პრეზიდენტს ალარ კარისს შეხვდა.

მხარეებმა განიხილეს საქართველოს ევროინტეგრაციის პროცესი, ასევე − საქართველოსა და ესტონეთს შორის მრავალწლიანი თანამშრომლობის ფართო სპექტრი.

ევროინტეგრაციაზე საუბრისას ირაკლი ღარიბაშვილმა აღნიშნა, რომ ქვეყნისთვის გადამწყვეტ დროს საქართველოს ესტონეთის მტკიცე მხარდაჭერის იმედი აქვს. მან ევროინტეგრაციის გზაზე საქართველოს მთავრობის მიერ გადადგმული ნაბიჯები მიმოიხილა. პრემიერ-მინისტრის თქმით, მთავრობამ უზრუნველყო 12 პრიორიტეტის შესრულების ღია, გამჭვირვალე და ინკლუზიური პროცესი. რეკომენდაციებზე მუშაობა დასკვნით ეტაპზეა, რასაც საქართველო ვენეციის კომისიასთან და ევროპელ პარტნიორებთან კოორდინაციით ასრულებს.

ირაკლი ღარიბაშვილმა ხაზი გაუსვა ესტონეთის მიერ გაწეულ მნიშვნელოვან მხარდაჭერას ქართული ინსტიტუციების ევროპულ სტანდარტებთან დაახლოებასთან დაკავშირებით, რისთვისაც მან ალარ კარისს მადლობა გადაუხადა.

შეხვედრაზე მხარეებმა გამოთქვეს ორმხრივი ურთიერთობებისა და მრავალგანზომილებიანი პარტნიორობის კიდევ უფრო გაძლიერება-გაღრმავების მზაობა. ამასთანავე, მათ სხვადასხვა სფეროში არსებული თანამშრომლობის პოზიტიური დინამიკა მიმოიხილეს.

შეხვედრაზე განიხილეს ოკუპირებულ რეგიონებში არსებული ვითარება. ირაკლი ღარიბაშვილმა ალარ კარისს საქართველოს სუვერენიტეტისა და ტერიტორიული მთლიანობის მხარდაჭერისთვის მადლობა გადაუხადა. ხაზგასმით აღინიშნა ორი ქვეყნის ნაყოფიერი თანამშრომლობა საერთაშორისო ორგანიზაციების ფარგლებში.

ინფორმაციას მთავრობის ადმინისტრაცია ავრცელებს.

ერევანში დაგეგმილი სნუპ დოგის კონცერტი გადაიდო

23 სექტემბერს ერევანში დაგეგმილი ამერიკელი რეპერის სნუპ დოგის კონცერტი გადაიდო.

ამის შესახებ აღნიშნულია განცხადებაში, რომელიც მუსიკოსის ჩამოყვანის ორგანიზატორებმა სოციალურ ქსელში გაავრცელეს.

„სამწუხაროდ, გაცნობებთ, რომ სომხეთის მთავრობამ ოფიციალურად გამოაცხადა გადაწყვეტილება სნუპ დოგის 23 სექტემბერს დაგეგმილი კონცერტის გადადების შესახებ. ჩვენ მკაცრად ვგმობთ აზერბაიჯანის მიერ 19 სექტემბერს განხორციელებულ ფართომასშტაბიან აგრესიას და მძიმე სისასტიკეს ჩვენი თანამემამულეების მიმართ. ვუსამძიმრებთ დაღუპულთა ოჯახებს და დაშავებულებს სწრაფ გამოჯანმრთელებას ვუსურვებთ. ჩვენ გულწრფელ ბოდიშს ვუხდით ყველას, ვინც ბილეთები შეიძინა და მოუთმენლად ელოდა კონცერტს. ასევე, გვინდა დაგარწმუნოთ, რომ ბილეთების მართვისა და ახალი კონცერტის თარიღის შესახებ დეტალები მალე გახდება ცნობილი“, – აღნიშნულია განცხადებაში.

74 ქვეყანა, სადაც საქართველოს მოქალაქეებს უვიზოდ შეუძლიათ წასვლა

საქართველოს მოქალაქეს ზოგიერთ ქვეყანაში გასამგზავრებლად ესაჭიროება ვიზის მიღება, ხოლო ზოგიერთ ქვეყანაში შეუძლია გამარტივებული წესით ან უვიზოდ მგზავრობა.

ბიომეტრიული პასპორტის მფლობელ საქართველოს მოქალაქეებს ევროკავშირის/შენგენის წევრ ქვეყნებში გასამგზავრებლად ვიზა არ ესაჭიროებათ [2017 წლის 28 მარტიდან].

ევროკავშირის / შენგენის სივრცეში ცალკეული ქვეყნის შემთხვევაში საჭირო თანხის დღიური ოდენობის შესახებ დეტალური ინფორმაცია შეგიძლიათ იხილოთ ქვემოთ მოცემულ ვებგვერდზე:

გთავაზობთ იმ ქვეყნების ჩამონათვალს, სადაც საქართველოს მოქალაქეებს აქვთ შესაძლებლობა, იმოგზაურონ უვიზოდ
[ქვეყანა და უვიზოდ ყოფნის მაქსიმალური ვადა]

ავსტრია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
აზერბაიჯანი – 90 დღე [15 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
ალბანეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ანდორა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ანტიგუა და ბარბუდა – 6 თვე
არაბთა გაერთიანებული საამიროები – შესვლის თარიღიდან არაუმეტეს 90 დღე
არგენტინა – 90 დღე
ბარბადოსი – 28 დღე
ბაჰამა – 3 თვე
ბელარუსი – 90 დღე კალენდარული წლის დასაწყისიდან კალანდარული წლის ბოლომდე [5 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
ბელგია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ბოსნია და ჰერცეგოვინა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ბრაზილია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ბულგარეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
გერმანია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
გრენადა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
დანია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
დომინიკის თანამეგობრობა – 21 დღე
დომინიკის რესპუბლიკა – 30 დღე [30 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, ყოფნის ვადის გაგრძელების მიზნით უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
ეკვადორი – 90 დღე
ესპანეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ესტონეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
თურქეთი – 90 დღე
ირანი – 45 დღე
ისლანდია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ისრაელი – 90 დღე 6 თვის განმავლობაში
იტალია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
კატარი – 30 დღე
კვიპროსი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
კოლუმბია – 90 დღე
ლატვია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ლიეტუვა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ლიხტენშტეინი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ლუქსემბურგი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
მავრიტიუსი (მავრიკი) – 90 დღე ნებისმიერ 360-დღიან პერიოდში
მალაიზია – 30 დღე (ტურისტული მიზნით)
მალტა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
მოლდოვა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
მონაკო – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
მონტენეგრო – 90 დღე
ნიდერლანდები – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ნორვეგია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
პანამა – 6 თვე
პარაგვაი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
პოლონეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
პორტუგალია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
რუმინეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
საბერძნეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
სან-მარინო – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
საფრანგეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
სენტ ვინსენტი და გრენადინები – 1 (ერთი) თვე
სენტ კიტსი და ნევისი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
სენტ ლუსია – 90 დღე
სერბეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
სლოვაკეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
სლოვენია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
სომხეთი – 180 დღე [180 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
ტაჯიკეთი – განუსაზღვრელი ვადით [3 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
უზბეკეთი – განუსაზღვრელი ვადით [3 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
უკრაინა – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
უნგრეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ურუგვაი – 90 დღე
ფინეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ფიჯი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ყაზახეთი – 90 დღე [5 დღეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
ყირგიზეთი – 90 დღე [2 თვეზე მეტი ვადით გაჩერების შემთხვევაში, რეგისტრაციის გასავლელად უნდა მიმართოთ მიგრაციის სამსახურს.]
შვედეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
შვეიცარია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ჩეხეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ჩილე – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ჩრდილოეთ მაკედონია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ხორვატია – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
ჰაიტი – 90 დღე
რუსეთი – 90 დღე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში
განახლება: ამ ჩამონათვალს დაემატება პერუ. საქართველოს მოქალაქეები პერუში უვიზოდ მოგზაურობას შეძლებენ. საგარეო საქმეთა სამინისტროს ცნობით, შესაბამისი შეთანხმება საქართველოსა და პერუს შორის 2023 წლის 18 სექტემბერს გაფორმდა.

საზღვარგარეთ უვიზოდ მიმოსვლის უფლება აქვთ ასევე დიპლომატიური და სამსახურებრივი პასპორტების მფლობელებს.