“საქართველოს პარლამენტმა პროდასავლელი პრეზიდენტის გადაყენება ვერ შეძლო”- რას წერს უცხოური პრესა

129
spot_img

უცხოურ მასმედიაში საკმაოდ ბევრი მასალაა გამოქვეყნებული საქართველოს მმართველი პარტიის მიერ ინიცირებული სალომე ზურაბიშვილის იმპიჩმენტის მცდელობის შესახებ. ამ მხრივ ძირითადად ფრანგული მედია აქტიურობს.

ფრანგულენოვანი პუბლიკაციები უმეტესად საინფორმაციო სააგენტო „ფრანს-პრესის“ მიერ გავრცელებულ ორიგინალურ მასალას ემყარებიან. ასე, მაგალითად, ფრანგული გაზეთის „ლე მონდის“ (Le Monde) ვებ-გვერდზე სააგენტოს მასალა გამოქვეყნებულია სათაურით „საქართველოს პარლამენტმა პროდასავლელი პრეზიდენტის გადაყენება ვერ შეძლო“ (იხილეთ წყარო – https://www.lemonde.fr/international/article/2023/10/18/en-georgie-le-parti-au-pouvoir-echoue-a-destituer-la-presidente-pro-occidentale_6195231_3210.html), იგივე პუბლიკაცია დევს გაზეთ „ლე მატენის“ (Le Matin) ვებ-გვერდზეც, რომელსაც თან ფოტოები ახლავს და ა.შ.

“ფრანს-პრესის” ინფორმაცია დევს პაკისტანის ინგლისურენოვან გაზეთ „ნიუს ინტერნეიშენელშიც“ (The News International) – იხ. წყარო:

https://e.thenews.com.pk/karachi/19-10-2023/page11.
გერმანული პრესა ავრცელებს სააგენტო DPA-ს (Deutsche Presse-Agentur) მიერ მომზადებულ ინფორმაციებს. მაგალითად, გაზეთ „დი ცაიტის“ (Die Zait) ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებულია სტატია სათაურით „საქართველოს პრეზიდენტი დამხობას გადაურჩა“ (წყარო:
https://www.zeit.de/politik/ausland/2023-10/georgien-regierung-scheitert-amtsenthebung-praesidentin).

არის ავტორიზებული სტატიებიც: მაგალითად, ბრიტანული „ბიბისის“ რუსული სამსახურის (BBC russian) ვებ-გვერდზე: „სალომე ზურაბიშვილი საქართველოს პრეზიდენტად რჩება“ (ავტორი – ნინა ახმეტელი), აგრეთვე გერმანულ „დოიჩე ველეს“ (Deutsche Welle) ვებ-გვერდზე – „ცერემონიალური იმპიჩმენტი: საქართველოს პრეზიდენტი ხელისუფლებაში რჩება“ (ავტორი – მარია ქათამაძე). პუბლიკაციები შინაარსით ერთმანეთის მსგავსია: მათში გადმოცემულია საკითხის ისტორია (როგორც გაჩნდა დავა ხელისუფლებაში უფლებამოსილების გადანაწილებაზე), ოპოზიციის პოზიცია, რას მოუტანს საქართველოს პრეზიდენტის უფლებამოსილების ხელყოფა და ა.შ.