Home Blog Page 12

საქართველოს არ დავტოვებ – არ მინდა ვიხილო წინადადებები, რომ ტიხანოვსკაია ან ვენესუელას პრეზიდენტი გავხდე – სალომე ზურაბიშვილი

მე არ დავტოვებ საქართველოს, საქართველოს დატოვებასთან დაკავშირებით კითხვები არ არსებობს. მე იქ ვარ და მინდა აღვნიშნო, რომ არ ვიხილო წინადადებები, გავხდე ტიხანოვსკაია ან ვენესუელის პრეზიდენტი, რომელიც აღიარეს, როგორც კი ქვეყანა დატოვა, – ამის შესახებ საქართველოს პრეზიდენტმა, სალომე ზურაბიშვილმა სტრასბურგში ვიზიტის დროს TVPWorld-თან ინტერვიუში განაცხადა, როდესაც უპასუხა შეკითხვას, აპირებს თუ არა საქართველოში დაბრუნებას.

„მე არ დავტოვებ საქართველოს, საქართველოს დატოვებასთან დაკავშირებით კითხვები არ არსებობს. მე იქ ვარ და მინდა აღვნიშნო, რომ არ ვიხილო წინადადებები, გავხდე ტიხანოვსკაია ან ვენესუელის პრეზიდენტი, რომელიც აღიარეს როგორც კი ქვეყანა დატოვა და ახლა, როგორც გავიგე, სახაროვის პრემიაც გადასცეს. არ მინდა, როცა ყველაფერი დასრულდება. რა სარგებლობა მოაქვს ასეთ მხარდაჭერას. მე მჭირდება მხარდაჭერა ახლა ჩემს ქვეყანაში, ჩემს მოსახლეობასთან ერთად,“ – აღნიშნა სალომე ზურაბიშვილმა.

ამასთან, მისი თქმით, ევროკავშირმა „არალეგიტიმური პარლამენტის“ მიერ არჩეული პრეზიდენტი არ უნდა აღიაროს.

„ის, რაც ევროკავშირს შეუძლია გააკეთოს, არის, რომ მინიმუმ არ აღიაროს პრეზიდენტი, რომელიც აირჩია არალეგიტიმურმა პარლამენტმა მოპარული არჩევნების შემდეგ“, – აღნიშნა სალომე ზურაბიშვილმა.

მისი თქმით, საქართველოში მიმდინარე მოვლენებთან დაკავშირებით ევროკავშირს ადეკვატური რეაქცია ჰქონდა.

„თითქმის ყველა პარტნიორისგან, ერთი-ორის გარდა, ჩვენ მოვისმინეთ მორალური მხარდაჭერა, პოლიტიკური მხარდაჭერა. მათ შორის ბალტიის ქვეყნებიდან, პოლონეთიდან, გერმანიიდან, საფრანგეთის პრეზიდენტისგან. ასე რომ, ამ მხრივ შემიძლია გითხრათ, რომ ევროკავშირიდან რეაგირება ადეკვატური იყო“, – აღნიშნა სალომე ზურაბიშვილმა.

მისი თქმით, ის, რაც ახლა საქართველოში ხდება, დემოკრატიულ უკუსვლაზე უარესია.

„თქვენ ახსენეთ დემოკრატიული უკუსვლა, ეს არ არის დემოკრატიული უკუსვლა, ეს ამაზე ბევრად მეტია. ეს არის რუსული მოდელის დაწესება საქართველოში, რომელიც რეგიონში ერთ-ერთი უძველესი და უძლიერესი დემოკრატიული მოდელი იყო. ეს ნიშნავს, რომ რუსეთი ახალ ნიადაგს სინჯავს, რომელიც არ არის სამხედრო ინტერვენცია, რამაც მათ არ მისცა ის შედეგები, რასაც ელოდნენ იქნება ეს უკრაინაში თუ სირიაში. ისინი რაღაც ახალს ცდიან, რაც ითვალისწინებს არჩევნების ინსტრუმენტად გამოყენებას, რაც მათ თავიანთი მარიონეტების კონსოლიდაციის საშუალებას აძლევს, რათა ამ გზით მიიტაცონ ქვეყნები, რომლებიც დემოკრატიისკენ, ევროპისკენ ისწრაფვიან. ეს არის ის, რამაც ევროპა უნდა შეაშფოთოს, რადგან ეს არის საარჩევნო ომის ინსტრუმენტი, რომელიც არა მხოლოდ საქართველოში გამოიყენეს და გამოსცადეს, არამედ ამის შემდეგ ვიხილეთ რუმინეთშიც“, – აღნიშნა სალომე ზურაბიშვილმა.

როგორ დაკარგა ემანუელ მაკრონმა აფრიკა – Le Point

აფრიკის კონტინენტიდან საფრანგეთის გაძევებას, რუსეთისა და ჩინეთის გავლენების გაფართოების ფონზე, შორს მიმავალი შედეგები ექნება როგორც ევროკავშირისათვის, ასევე მსოფლიო გეოპოლიტიკისათვის“, – წერს ფრანგული ყოველკვირეული ჟურნალი „პუენი“ (Le Point) სტატიაში სათაურით „როგორ დაკარგა ემანუელ მაკრონმა აფრიკა“ (ავტორი – ნიკოლა ბავერე).

გთავაზობთ პუბლიკაციის შინაარსს:

სენეგალის პრეზიდენტმა ბასირუ დიომამ ამ სამიოდე კვირის წინათ, 28 ნოემბერს,  ქვეყნიდან ფრანგული სამხედრო კონტინგენტის გაყვანა გამოაცხადა. იმავე დღეს, ფრანგი საგარეო საქმეთა მინისტრის ჟან-ნოელ ბაროს ვიზიტიდან სულ რაღაც ორიოდე საათში ჩადის მთავრობამ განაცხადა, რომ საფრანგეთთან ხელმოწერილი სამხედრო ხელშეკრულება ძალადაკარგულად ითვლება. ეს გადაწყვეტილებები ერთგვარ რგოლებს წარმოადგენს იმ საგარეოპოლიტიკური იძულებითი ხასიათის მქონე კურსისა, რასაც პარიზი ბოლო დროს განიცდის – უფრო ადრე იგივე გააკეთეს მალის, ბურკინა-ფასოს, ნიგერის მთავრობებმა.

აფრიკის ქვეყნებთან საფრანგეთის სამხედრო ხელშეკრულებების ჩამოშლა ერთგვარ „დომინოს ეფექტს“ წარმოადგენს. შევადაროთ: ჯერ კიდევ 2017 წელს დაახლოებით ათი ათასი ფრანგი ჯარისკაცი განთავსებული იყო აფრიკის 9 სახელმწიფოში, „საჰელში“ (საჰარის უდაბნოს გასწვრივ სავანის ზოლში) კი – 5 ათასზე მეტი სამხედრო მოსამსახურე, ოპერაცია „ბარხანის“ ჩარჩოებში. შვიდი წლის შემდეგ კი საფრანგეთის ყოფნა „საჰელის“ ზონაში შემცირდა – 1500 ჯარისკაცამდე ჯიბუტში, 600-მდე – კორ-დივუარში, 300-მდე – გაბონში. ემანუელ მაკრონის მმართველობის შვიდი წლის განმავლობაში თითქმის მთლიანად დაიკარგა ის ეფექტი, რასაც საფრანგეთმა აფრიკაში 70 წლის განმავლობაში მიაღწია – მოხდა ფრანგული დიპლომატიის სტრატეგიული დაცემა.

საფრანგეთის კრახი შეიძლება საგარეო პოლიტიკაში დაშვებული შეცდომებითა და გავლენის ინსტრუმენტების დაკარგვით აიხსნას. პარიზი იგნორირებდა აფრიკაში მიმდინარე გარდაქმნებს – ინტეგრაციას, საშუალო კლასის ჩასახვას, ახალგაზრდობის სწრაფვას ქვეყნის სუვერენიტეტის განმტკიცებისაკენ… პარიზმა ასევე არ შეაფასა სათანადოდ 21-ე საუკუნის ტირანული რეჟიმების ზრდა – რუსეთის მხრიდან (სამხედრო ძალისა და დეზინფორმაციის გავრცელებით), ჩინეთის (ეკონომიკური ძლიერების მხრივ) თურქეთისა და სპარსეთის ყურის ქვეყნების (ისლამური რელიგიის გააქტიურებით). მოკლედ, ერთიმხრივ, საფრანგეთმა ვერ განსაზღვრა თავისი შესაძლებლობები და დაუშვა დიდი ნაპრალის გაჩენა ერთი მხრივ, დიპლომატიურ ამბიციებსა და სამხედრო ყოფნას შორის, მეორე მხრივ კი – ფრანგული ბიზნესის, ინვესტიციების და კულტურული კავშირების გაწყვეტით.

ემანუელ მაკრონის მმართველობის პერიოდში საფრანგეთის აფრიკული დიპლომატიის კატასტროფის „ბომბი“ ჯერ კიდევ 2017 წლის 28 ნოემბერს ჩაიდო ბურკინა-ფასოში ვიზიტის დროს, როცა მან უაგადუგუში გამართულ შეხვედრაზე ასე განაცხადა: „მე აქ ჩამოვედი იმისათვის, რომ გითხრათ, თუ როგორია საფრანგეთის აფრიკული პოლიტიკა. პირდაპირ გეტყვით, რომ საფრანგეთის აფრიკული პოლიტიკა არ არსებობს“. და მართლაც, ემანუელ მაკრონმა თავისი ხელით მეთოდურად გაანადგურა როგორც პოლიტიკა, ასევე კონტინენტზე საფრანგეთის სამხედრო ყოფნა. პრეზიდენტი ყურადღებას არ აქცევდა აფრიკაში საფრანგეთის არმიის ქვედანაყოფების მდგომარეობას, ხელს არ უწყობდა დაზვერვას, რომ დროულად გამოვლენილიყო სამხედრო გადატრიალებების მზადება – ვინ აპირებდა პარიზის „სამეურვეო“ ქვეყნების ხელისუფლებაში მოსვლას. ემანუელ მაკრონის უმოქმედობა იწვევდა რუსული და ჩინური პროპაგანდის გაფართოებას.

საბოლოოდ, აფრიკა თანდათანობით გადადიოდა ავტორიტარული იმპერიების ორბიტაზე – „ბრიკს“-ში (BRICS) ინტერგრაციიდან რუსეთთან სამხედრო ხელშეკრულებების გაფორმებამდე. აფრიკაში რუსული და ჩინური გავლენის ზრდა აშკარად ჩანს: სწორედ აფრიკის სახელმწიფოები უწევენ კრემლს მხარდაჭერას უკრაინასთან ომის დაწყების დროიდან გაროში ყველანაირი კენჭისყრის დროს. სწორედ აფრიკის ქვეყნები არიან აქტიურად ჩაბმულნი პეკინის „აბრეშუმის ახალი გზის“ პროექტში.

შესაძლოა მოსკოვის გავლენას აფრიკაში დროებითი ხასიათი ჰქონდეს (გაჩნდა ეჭვი, რომ სირიაში რუსული ბაზების სავარაუდო გაუქმების გამო რუსეთის გავლენა აფრიკაში შესუსტდება), მაგრამ საფრანგეთს და ევროპას არ აქვს იმის ფუფუნება, რომ თავიანთი გავლენები ესოდენ იოლად დაკარგონ. საფრანგეთის ურთიერთობა აფრიკასთან ყოველთვის პრივილეგირებული იყო, თავისი წარმატებებითა და შეცდომებით, რომელიც მეხუთე რესპუბლიკის ერთ-ერთ მთავარ აქტივს წარმოადგენდა და კინოკულტურაშიც კი აისახა (გახსოვთ ფილმი „პროფესიონალი“ – აფრიკულ ქვეყანაში ფრანგული დაზვერვის აგენტ ჟოსლენ ბომონზე, ჟან-პოლ ბელმონდოს მონაწილეობით?).

საფრანგეთის აფრიკული დიპლომატია უნდა აღდგეს და განვითარდეს. პარიზმა მაქსიმალურად უნდა გამოიყენოს ფრანგულენოვანი (ფრანკოფონური) სამყარო, რომლის მოსახლეობა 2050 წლისათვის თითქმის 700-800 მილიონ მცხოვრებს გადააჭარბებს. საფრანგეთმა უნდა შეცვალოს მიდგომები აფრიკის ქვეყნებისადმი და პირველ ადგილზე სუვერენიტეტისა და უსაფრთხოების დაცვა უნდა დააყენოს.

ამ ამოცანის გადაწყვეტა დიპლომატიური, სამხედრო, ეკონომიკური, ლინგვისტიკური და კულტურის სფეროებში მუსაობის კოორდინირებით უნდა განხორციელდეს. მეტი ყურადღება უნდა დაეთმოს აფრიკის ქვეყნების ინტერესებს, მათ პრობლემებს, მათ უზრუნველყოფას სურსათით, მოწინავე ჯანდაცვითი მომსახურების დანერგვას, განათლებას, ადგილობრივი რესურსების რენტაბელურ, ეფექტიან გამოყენებას, ფინანსურ დახმარებას და უსაფრთხოების უზრუნველყოფას.

„ფრანგული აფრიკა“ დიდი ხანია გარდაცვლილია და დამარხული, ხოლო საფრანგეთ-აფრიკის სტრატეგიული პარტნიორობის სილუეტი, სამწუხაროდ, ჯერ ჰორიზონტზეც კი არ მოჩანს.

წყარო

უკრაინა ნატოს წინაშე გამოცდას აბარებს – DikGazete

თურქული პოპულარული გამოცემა „დიკგაზეტე“ (DikGazete) აქვეყნებს სტატიას სათაურით „უკრაინა ნატოს წინაშე გამოცდას აბარებს: მიზანი – გერმანიის პრეცედენტის გამეორება“ (ავტორი – ჰასან ენეს კარახანი).

უკრაინა ნატოში გაწევრიანებისაკენ ისწრაფვის, თუნდაც „ნაწილობრივად“, როგორც ეს თავის დროზე დასავლეთ გერმანიამ მოახერხა. ამას წინათ ყოფილმა პრეზიდენტმა პეტრო პოროშენკომ განაცხადა, რომ დასავლეთი გერმანია, საბჭოთა კავშირის კრიტიკის მიუხედავად, ნატოს მაინც შეურთდა და, ალბათ, უკრაინაც ამგვარად გაწევრიანდება ჩრდილოატლანტიკურ ალიანსში.

ვარაუდი ვარაუდად, მაგრამ ფაქტია, რომ დასავლელი ქვეყნები ჯერაც ვერ მისულან საერთო აზრამდე კიევის სამომავლო ბედთან დაკავშირებით – ალიანსში მისი ნაწილობრივი გაწევრიანების შანსი, „გერმანიის მსგავსად“, თანამედროვე პირობებში, საკმაოდ დაბალია.

უპირველესად იმიტომ, რომ ამჟამად მსოფლიოში არსებული გეოპოლიტიკური სიტუაცია კარდინალურად განსხვავედება ცივი ომის დროინდელი სიტუაციისაგან. ფგერმანიის ფედერაციული რესპუბლიკის შემთხვევაში საქმე ეხებოდა იმ ქვეყანას, რომლის შეიარაღებული ძალები ისედაც შედიოდა დასავლელ მოკავშირეთა ჯარების შემადგენლობაში და გეოგრაფიულად ინტეგრირებული იყო დასავლეთევროპულ რეგიონში. ამასთან, არ უნდა დავივიწყოთ, რომ გერმანიის ნატოში ინტეგრაციას, პოზიტიური ხელშემწყობი პირობების გათვალისწინებითაც კი, თან ახლდა რთული დიპლომატიური მანევრები.

დღეს კი პირველ რიგში ყურადღება უნდა მიექცეს იმ გარემოებას, რომ მიმდინარე სამხედრო კონფლიქტები ბარიერებს ქმნიან ნატოს ხელშეკრულებით გათვალისწინებული სამართლებრივი ნორმების რეალიზების საქმეში. როგორც ცნობილია, ალიანსის წესდებით, მის წევრებად არ მიიღებიან ის ქვეყნები, რომლებსაც მოუგვარებელი ტერიტორიული დავები აქვთ მეზობლებთან ან ომის მდგომარეობაში იმყოფებიან. უკრაინის „ნაწილობრივი“ წევრობა უპრეცედენტო სიტუაციას ქმნის, რომელსაც ვითარების დესტაბილიზება უფრო მეტად შეუძლია: ასეთ შემთხვევაში გაუგებარია, თუ როგორი რეაქცია უნდა მოახდინომ ალიანსის სხვა წევრებმა, როცა „მათი მოკავშირის“ იურიდიულ, მაგრამ „არანატოურ“ ტერიტორიაზე შეიარაღებული კონფლიქტი მიმდინარეობს.

ასევე უნდა აღინიშნოს ის მომენტიც, რომ ნატოს წევრ-ქვეყნებს შორის არსებობს ზოგიერთი ისეთი განსხვავება თვალსაზრისებს შორის, რომლის მიმართაც ისინი შეურიგებელ პოზიციას ამჟღავნებენ.

მეორე – ჩრდილოატლანტიკური ალიანსის მონაწილეებს შორის არ არის კონსენსუსი საერთოდ უკრაინის მიღებაზე, „ნაწილობრივზე“ რომ არაფერი ვთქვათ. დღეს ზოგიერთი ნატოელი ქვეყანა შეშფოთებულია იმით, რომ მსგავსმა იდეებმა კონფლიქტის „არაკონტროლირებად“ ესკალაციამდე შეიძლება მიგვიყვანოს და რადგანაც ნატოს ახალი წევრის მიღების დროს ალიანსის ყველა სუბიექტმა ქვეყანამ გადაწყვეტილება ერთხმად უნდა მიიღოს, უკრაინის ერთხმად მიღება წარმოუდგენელია.

რაც შეეხება იმ აზრს, რომ ნატოში ამა თუ იმ ქვეყნის „ნაწილობრივი“ ან „სრული მიღება“ კონფლიქტებს დაარეგულირებსო, ამ მხრივ სიტუაცია ერთგვაროვანი არ არის. ერთი მხრივ, ნატოს წევრობა უკრაინის უსაფრთხოებისათვის სერიოზულ გარანტიებს ნიშნავს, მაგრამ მეორე მხრივ, დღევანდელ პირობებში ალიანსში მიღების პროცესს შეუძლა არსებითად გაართულოს პრობლემის დიპლომატიური გადწყვეტის შანსები და ხელი შეუშალოს კომპრომისების მიღწევას რუსეთ-უკრაინას შორის.

წყარო

ეუთოზე „მოსკოვის მექანიზმის“ გამოყენების მცდელობა მიუთითებს იმაზე, თუ რა მძიმე იქნება ოპოზიციისთვის ეუთოს საბოლოო დასკვნა – ვლადიმერ ბოჟაძე

ეუთოზე „მოსკოვის მექანიზმის“ გამოყენების მცდელობა კიდევ ერთხელ მიუთითებს იმაზე, თუ რა მძიმე იქნება მათთვის ეუთოს საბოლოო დასკვნა იმ თვალსაზრისით, რომ არჩევნების გაყალბებასთან დაკავშირებულ საუბარს წერტილი დაესმება, – ასე გამოეხმაურა „ქართული ოცნების” დეპუტატი, ვლადიმერ ბოჟაძე 4 ოპოზიციური პარტიის განცხადებას.

მისი თქმით, ეუთო/ოდირი არჩევნების შედეგებს, კენჭისყრის დღის კარგად ჩატარებას და ორგანიზებას აღიარებს.

„ძალიან მოუხდა რადიკალურ ოპოზიციას სახელი – „მოსკოვის მექანიზმი”. ჩვენ მუდმივად ვამბობდით, რომ ისინი ჩვენს ქვეყანაში სწორედ მოსკოვის და რუსეთის მექანიზმს წარმოადგენენ. რუსეთის და მოსკოვის ინტერესების გამტარებლები იყვნენ, როცა ხელისუფლებაში იყვნენ. გადაუფორმეს სტრატეგიული ობიექტები, ეკონომიკა, ტერიტორიები, მსოფლიო სავაჭრო ორგანიზაციაში ხმა მისცეს, ომის შემდეგ შეწყვიტეს სავიზო რეჟიმი, არ უჩივლეს რუსეთს არცერთ სასამართლოში. ჩვენ სულ რამდენიმე დღის წინ რუსეთს სტრასბურგის სასამართლოში მოვუგეთ. ისინი ახლა „მოსკოვის მექანიზმით“ რომ ცდილობენ ჩვენს ქვეყანაში ეუთო/ოდირზე რაიმე ზეგავლენის მოხდენას, იმაზე მიანიშნებს, რომ ძალიან კარგად იციან, როგორი იქნება საბოლოო ჯამში ეუთოს დასკვნა, რომელიც, რა თქმა უნდა, აღიარებს არჩევნების შედეგებს, კენჭისყრის დღის კარგად ჩატარებას და ორგანიზებას. რა თქმა უნდა, იქნება რეკომენდაციები და შენიშვნები, როცა 2 მილიონ 100 ათასი ადამიანი იღებს არჩევნებში მონაწილეობას ახალი ტექნოლოგიებით. ჩვენ მზად ვართ ამ რეკომენდაციების და შენიშვნების გასაზიარებლად მათ შორის, სამუშაო ფორმატში. მაგრამ ეუთოზე „მოსკოვის მექანიზმის” გამოყენების მცდელობა კიდევ ერთხელ მიუთითებს იმაზე, თუ რა მძიმე იქნება მათთვის ეუთოს საბოლოო დასკვნა იმ თვალსაზრისით, რომ არჩევნების გაყალბებასთან დაკავშირებულ საუბარს წერტილი დაესმება”, – განაცხადა ვლადიმერ ბოჟაძემ.

ცნობისთვის, 4 ოპოზიციური პარტია ეუთო/ოდირს საერთო განცხადებას უგზავნის და „მოსკოვის მექანიზმის“ ამოქმედებას სთხოვს, რომელიც საქართველოში სპეციალური მისიის გამოგზავნას გულისხმობს.

ჩვენ ვლადიმერ პუტინს „ერთი ადგილი“ უნდა მივუჩინოთ – Le Parisien

„უკრაინა უარს არ იტყვის ნატოს წევრად მიღებაზე და არავის დაუთმობს თავის ტერიტორიებს“, – აცხადებს ვოლოდიმირ ზელენსკი ფრანგული გაზეთის „ლე პაღიზიენის“ (Le Parisien) მკითხველებთან ვიდეოკონფერენციის დროს, როცა მსოფლიოს ლიდერები პარიზში შეიკრიბნენ და ნოტრდამის აღდგენილი ტაძარი მოინახულეს. როგორც უკრაინის პრეზიდენტის ნათქვამიდან გამომდინარეობს, რომ კიევი ომს სისხლის უკანასკნელ წვეთამდე და უკანასკნელ ჯარისკაცამდე აგრძელებს. „ჩვენ ვლადიმერ პუტინს „ერთი ადგილი“ უნდა მივუჩინოთ“, – ასეა დასათაურებული ინტერვიუ პრეზიდენტ ვოლოდიმირ ზელენსკისთან, რომელსაც უძღვებიან ფრანგი ჟურნალისტები ნიკოლა შარბონო, შარლ დე სენ-სოვერი, რობინ კორდა და არიან რიუ.

გთავაზობთ ფრაგმენტებს უკრაინის ლიდერის პასუხებიდან:

– ერთ თვეში თეთრ სახლში აშშ-ის არჩეული პრეზიდენტი დონალდ ტრამპი უნდა შევიდეს. რა შეიცვლება ამით უკრაინისათვის?

– დიახ, ამერიკას ახალი პრეზიდენტი ჰყავს და, შესაბამისად, ცვლილებები გარდაუვალია. რა თქმა უნდა, ჩვენთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს, რომ აშშ-ის პოლიტიკური კურსი უკრაინისათვის სასარგებლო იყოს და არა პირიქით. სამწუხაროდ, უკრაინას ძალიან აგრესიული მეზობელი ჰყავს – რუსეთი, რომელიც ბევრ პოლიტიკურ სიურპრიზს გვიმზადებს. ჩემი გუნდი უკვე მუშაობს დონალდ ტრამპის გუნდთან. ჩვენ აშშ-ის ახალ ადმინისტრაციასთან მჭიდრო კავშირები გვექნება, რაც ჩვენი პოლიტიკის პრიორიტეტი იქნება. ამერიკა ჩვენთვის მთავარი დონორი იქნება თავდაცვითი ომის გასაგრძელებლად, თუმცა ხაზს ვუსვამ, რომ ჩვენთვის ევროპის დახმარებად აუცილებელია. ამერიკა და ევროკავშირი ჩვენთვის თანაბარ დონეზეა, თუმცა ისიც ცხადია, რომ დონალდ ტრამპი ვლადიმერ პუტინზე გავლენას, სხვა ევროპული ლიდერებისაგან განსხვავებით, უფრო მეტად მოახდენს. ევროკავშირი კი უკრაინის მომავალია და ჩვენს თავს მის შემადგენლობაში განვიხილავთ.

– დონალდ ტრამპმა განაცხადა, რომ რუსეთ-უკრაინის ომს 24 საათში შეწყვეტს. თქვენ მას აქ, პარიზშიც უკვე შეხვდით. აგიხსნათ აშშ-ის პრეზიდენტმა, რის გაკეთებას აპირებს ამ მიზნით?

– ეს იოლი საკითხი არ არის, თუმცა მას ამის გაკეთება ძალიან სწრაფად სურს. მე ეს ემანუელ მაკრონთან ერთად მოვისმინე ადრეც და ახლაც. დონალდ ტრამპიმა მითხრა, რომ რაღაც დეტალებს გაარკვევს, სანამ საკითხის რეალიზებას დაიწყებს.

ამასთან, იმასაც უნდა მივაქციოთ ყურადღება, რომ იგი თეთრ სახლში ჯერ არ შესულა ოფიციალურად, პრეზიდენტის რანგში – მას აშშ-ის მეთაურის უფლებამოსილება ჯერ არ აქვს. შესაბამისად, მას ასევე არ აქვს აშშ-ის სადაზვერვო მონაცემები, არ აქვს თავდაცვისა და დიპლომატიური უწყების მასალები… როცა ეს მოხდება, ჩვენ დონალდ ტრამპთან თანაბარ დონეზე ვისაუბრებთ. მან კარგად იცის ჩემი სურვილი, რომ არ აჩქარდეს უკრაინის საზიანოდ. ჩვენი ქვეყანა სუვერენიტეტს [და თავის ტერიტორიულ მთლიანობას] ბოლომდე დაიცავს. რამდენმა პრეზიდენტმა და პრემიერ-მინისტრმა არ უნდა გამოაცხადოს ომის შეწყვეტა, ჩვენ დათმობებს და კაპიტულაციას, დამოუკიდებლობაზე უარის თქმას არ ვაპირებთ.

ყველაზე ცუდი და საფრთხის მომტანი ის იქნება, თუ დონალდ ტრამპი იტყვის: „ჩვენ კონფლიქტს გავყინავთ და რუსებთან მოვილაპარაკებთ“.

– თქვენ ამბობდით, რომ არ არის გამორიცხული პრობლემის დიპლომატიურად მოგვარებაც. პირდაპირ გვითხარით, როგორი კომპრომისისთვის ხართ მზად – დაუთმოთ, დროებით მაინც, რუსეთს ყირიმი ან დონბასი?

– ჩვენ არ შეგვიძლია ჩვენი ტერიტორიების მტრისადმი დათმობა. ასეთი ნაბიჯის გადადგმა, უკრაინის კონსტიტუციით, აკრძალულია. ამჟამად ყირიმი და დონბასი დე ფაქტოდ რუსეთის მიერ კონტროლდება. სამწუხაროდ, არ გვყოფნის ძალა, რომ ისინი უკან დავიბრუნოთ. ჩვენ უნდა ვისარგებლოთ საერთაშორისო დიპლომატიური ზეწოლით ვლადიმერ პუტინზე, რომ იგი მოლაპარაკებაზე დათანხმდეს. უბრალოდ, გაკვირვებული ვარ: რატომ ფრთხილობს დასავლეთი ვლადიმერ პუტინის მიმართ იმ დროს, როცა ჩვენ მხარს გვიჭერს? რატომ არ მოგვცა დასავლეთმა იარაღი ომის დაწყებისთანავე? ჩემი სიტყვები შეიძლება ძალიან მკვეთრად მოგეჩვენოთ, მაგრამ მრჩება შთაბეჭდილება, რომ პუტინის რუსეთს ყველა უფრთხის და ეშინია. კრემლი დაუსჯელობით სარგებლობს. ჩვენ გვინდა, რომ ამერიკა და ევროპა ისეთი ძლიერი იყოს, რომ მათ ვლადიმერ პუტინზე ზეწოლა მოახდინონ ამ კონფლიქტის შესაჩერებლად.

– შეგიძლიათ უარი განაცხადოთ ევროკავშირში და ნატოში შესვლაზე?

– მოიცათ, თქვენ ეს როგორ წარმოგიდგენიათ, განა ამის თქმა შემიძლია? ევროკავშირის წევრობა მე კი არა, მთლიანად უკრაინელმა ხალხმა გადაწყვიტა. ვლადიმერ პუტინს ამ საკითხში ჩარევის უფლება არ უნდა ჰქონდეს. კოლონიალიზმის დრო დიდი ხანია წარსულს ჩაბარდა. პუტინი პოლიტიკურ თამაშს კი არ თამაშობს, არამედ ის რაკეტებით გვირტყამს. რატომ აძლევს მთელი მსოფლიო ამის უფლებას რუსეთის პრეზიდენტს? აშშ, ჩინეთი, ინდოეთი, ევროკავშირი… მე ეს არ მესმის. უარი ვთქვათ ნატოზე? დავუშვათ, უარი ვთქვით, მაგრამ სამაგიეროდ რას გვთავაზობთ? ჩვენ ვაცნობიერებთ გამოწვევების და საფრთხეების არსებობას. ვინმე გვაძლევს იმის გარანტიას, რომ დაგვიცავს, თუ პუტინი ისევ იარაღს მოგვიღერებს? რომელი ქვეყანა დაგვეხმარება ავიაციით, ტანკებითა და ჯარისკაცებით? თუ ვლადიმერ პუტინი უკან დაბრუნდება თავისი მილიონიანი არმიით, მერე იცით რა მოხდება? ჩვენ ისევ მარტოხელა უნდა ვიყოთ ბრძოლაში? ისევ უნდა გავხდეთ ჩვენი ქალებისა და ბავშვების დაღუპვის მოწმენი? მთავარი ნატოში შესვლა კი არ არის, არამედ ნატოს მეშვეობით ჩვენი უსაფრთხოების უზრუნველყოფა.

– ამას წინათ თქვენ ჯარში გაწვევის ასაკი შეამცირეთ. როგორი რეაქცია აქვთ ამაზე ახალგაზრდებს? თქვენ გეგმავთ ამ მიმართულებით წინსვლას?

– ყველას კარგად მოეხსენება, რომ ადამიანი რაც უფრო ახალგაზრდაა, მით უფრო ფიზიკურად მტკიცეა და ენერგიულად იბრძვის. მაგრამ მე მინდა ჩვენი ახალგაზრდების სიცოცხლე შევინარჩუნოთ. თანამედროვე ომი მხოლოდ სანგრები და ავტომატები აღარ არის, ეს არის ავიაციაც და უპილოტო საფრენი აპარატებიც. ჩვენ უნდა გავაძლიეროთ ჩვენი არმიის  შემადგენელი ტექნოლოგიური ელემენტი და თანამედროვე ომი სწორედ ამის წყალობით უნდა მოვიგოთ. ჩვენმა პარტნიორებმა მეტი ინვესტიციები უნდა დააბანდონ ჩვენი პოტენციალის განვითარებისათვის. ჩვენ უნდა გვქონდეს ყველაზე თანამედროვე და ყველაზე სრულყოფილი ჰაერსაწინააღმდეგო დაცვის სისტემები. მე ხშირად მეუბნებიან, რომ დასავლეთს არასაკმარისი შესაძლებლობები აქვს ამგვარი სისტემების დამატებით შესაქმნელად და რაც აქვთ, ისიც ცოტაა და მათ ის საკუთარი უსაფრთხოებისთვის ჭირდებათ. ძალიან კარგი. მაშინ მოგვეცით ფული და ლიცენზიები, ჩვენ თვითონვე შევქმნით ჩვნს თავდაცვით იარაღს, განსაკუთრებით რაკეტებს და გავაძლიერებთ ჰაერსაწინააღმდეგო სისტემებს.

წყარო

მოლაპარაკებების გახსნაზე შემოთავაზებას ევროკავშირისგან ველით – დავით მათიკაშვილი

მოლაპარაკებების გახსნაზე შემოთავაზებას ევროკავშირისგან ველით! – რაც მალე მით უკეთესი! ამ შემთხვევაში ბურთი არის ევროკავშირის მხარეს! – ეს განცხადება „ქართული ოცნების“ ერთ-ერთი ლიდერმა დავით მათიკაშვილმა პარლამენტის საპროცედურო საკითხთა და წესების კომიტეტის სხდომაზე გააკეთა.

მან აქვე დასძინა, რომ „ეს შანტაჟისა და პედალირების ინსტრუმენტი არ უნდა იყოს“.

„საკითხს გააჩნია პოლიტიკური მდგენელი. მთავრობის მეთაურის მხრიდან არაერთხელ გაცხადდა, რომ ჩვენ ვართ სრულიად მზად პოლიტიკური თვალსაზრისით. რაც მალე მოხდება ეს ევროკავშირის მხრიდან – წერილობითი თუ გადაწყვეტილების ფორმით – მზად ვართ მყისიერად დავეთანხმოთ. ეს მხოლოდ ჩვენი ინტერესია! ამ შემთხვევაში ბურთი არის ევროკავშირის მხარეს და ჩვენ ნაბიჯს ევროკავშირისგან ველოდებით – ჩვენ მყისიერად დავეთანხმებით, როდესაც გადაწყვეტილება იქნება მიღებული. რაც მალე მით უკეთესი! ეს სრულიად არის ევროკავშირის მხარეს. ჩვენ ვართ მოსახლეობის უდიდესი უმრავლესობის სულისკვეთების თანაზიარი, რომელსაც ხელისუფლებასთან ერთად აქვს უდიდესი სურვილი, რომ ეს დროულად მოხდეს“, – განაცხადა დავით მათიკაშვილმა.

პარლამენტს მოქალაქეთა ჯგუფმა პეტიცია სახელწოდებით – “გახსენით ვაწერთ“ წარუდგინა, თუმცა ტექნიკური გაუმართაობის გამო დოკუმენტს მსვლელობა არ მიეცა, რაზეც გადაწყვეტილება პარლამენტის საპროცედურო საკითხთა და წესების კომიტეტმა დღევანდელ სხდომაზე მიიღო.

იმ ხალხის მიმართ, ვინც ევროპას საკუთარ სახლად უყურებს, ჩვენ გავეცით დაპირება, რომ არ დავუხურავთ კარს, ეს მოიცავს საქართველოს მოსახლეობას -რობერტა მეცოლა 

იმ ხალხის მიმართ, ვინც ევროპას საკუთარ სახლად უყურებს, ჩვენ გავეცით დაპირება, რომ არ დავუხურავთ კარს. ეს მოიცავს საქართველოს მოსახლეობას, ვინც დღეს კვლავ ქუჩაშია ევროკაშირის დროშებით, ჩვენ მათ არ მივატოვებთ, – ამის შესახებ ევროპარლამენტის პრეზიდენტმა, რობერტა მეცოლამ განაცხადა.

მეცოლას თქმით, ქართველებისადმი მათი მიმართვაა, არ მიატოვონ ევროპული გზა.

„თქვენ შეგიძლიათ, ელოდოთ ძლიერ ფორმულირებას ევროპარლამენტიდან. თქვენ ნახეთ ჩვენ მიერ მიღებული რეზოლუცია არჩევნებთან დაკავშირებით, იმ შეშფოთებაზე, რომელიც გვაქვს შედეგებთან დაკავშირებით და იმაზე, როგორ ჩატარდა არჩევნები. ქართველების მიმართ ჩვენი მიმართვა არის, არ მიატოვონ ევროპული გზა. მე წლებია, მოვდივარ ევროკავშირის საბჭოში და არის ერთი რაღაც, რაც დომინირებს ყველა საბჭოზე – ჩვენ გავეცით დაპირება იმ ხალხის მიმართ, ვინც ევროპას საკუთარ სახლად უყურებს, რომ ჩვენ არ დავუხურავთ კარს ამ ხალხს. ეს მოიცავს საქართველოს მოსახლეობას, ვინც დღეს კვლავ ქუჩაშია ევროკაშირის დროშებით, ჩვენ მათ არ მივატოვებთ. ეს არის ძალიან ცხადი პოზიცია ჩვენი მხრივ. როგორც სტრასბურგში ვთქვით, ეჭვი არ არის, რომ ეს იქნება ჩვენი პოზიცია 2025 წელს“, – განაცხადა რობერტა მეცოლამ ევროკავშირის სამიტის დაწყებამდე.

იანვარ-ნოემბერში საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვა 6.6 პროცენტით გაიზარდა-საქასტატი

სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემებით, 2024 წლის იანვარ-ნოემბერში საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ
(არადეკლარირებული ვაჭრობის გარეშე) 21 112.7 მილლიონი აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 6.6 პროცენტით მეტია.

აქედან, საქსტატის ცნობით, ექსპორტი 6 010.9 მილიონი აშშ დოლარს შეადგენს, ანუ გაიზარდა 7.9 პროცენტითთ, ხოლო იმპორტი 15 101.7 მილიონი აშშ დოლარს, ზრდამ 6.1 პროცენტი შეადგინა.

საქართველოს უარყოფითმა სავაჭრო ბალანსმა, 2024 წლის იანვარ – ნოემბერში, 9 090.8 მილიონი აშშ დოლარი შეადგინა, რაც საგარეო სავაჭრო ბრუნვის 43.1 პროცენტია.

უწყების ანგარიშის მიხედვით, 2024 წლის იანვარ-ნოემბერში ათი უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორი ქვეყნის წილმა საქართველოს მთლიან საგარეო სავაჭრო ბრუნვაში 69.2 პროცენტი შეადგინა.

ქვეყნის უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორები არიან თურქეთი – 2 939.3 მილიონი აშშ დოლარით, რუსეთი – 2 269.4
მილიონი აშშ დოლარითა და აშშ – 1 965.8 მილიონი აშშ დოლარით.

ვერ მივაღწიეთ შეთანხმებას სანქციების ნაწილზე, გვჭირდება შემდგომი მუშაობა -კაია კალასი 

ჩვენ განვიხილავთ, კიდევ რისი გაკეთება შეგვიძლია საქართველოს მთავრობაზე ზეწოლის განსახორციელებლად, რათა გავგზავნოთ ძლიერი სიგნალი ევროკავშირისგან, – ამის შესსახებ საგარეო პოლიტიკისა და უსაფრთხოების საკითხებში ევროკავშირის უმაღლესმა წარმომადგენელმა,  კაია კალასმა განაცხადა.

კალასის თქმით, სანქციებთან დაკავშირებით საჭიროა მუშაობის გაგრძელება.

„საქართველოსთან დაკავშირებით, რა თქმა უნდა, ჩვენ განვიხილავთ, კიდევ რისი გაკეთება შეგვიძლია მთავრობაზე ზეწოლის განსახორციელებლად, რათა არ გამოიყენოს ძალადობა საპროტესტო აქციის მონაწილეების წინააღმდეგ, არ ჩაახშოს ოპოზიცია და გავგზავნოთ ძლიერი სიგნალი ევროკავშირისგან. ორშაბათს ჩვენ განვიხილეთ, თუმცა ვერ მივაღწიეთ შეთანხმებას სანქციების ნაწილზე. ჩვენ გვჭირდება შემდგომი მუშაობა“, – აღნიშნა კაია კალასმა ევროკავშირის სამიტის დაწყებამდე.

 “ქართულმა ოცნებამ” ქვეყნის უმრავლესობას ევროპული ოცნება არ უნდა წაართვას -გიტანას ნაუსედა 

ჩემთვის ყველაზე მეტად იმედის გამაცრუებელია ის, რაც საქართველოს მთავრობამ გამოაცხადა, რომ ისინი შორდებიან ევროპულ გზას, თუმცა ქართველი ხალხის 80 პროცენტი ევროპულ ოცნებას უჭერს მხარს. ასე რომ, „ქართულმა ოცნებამ“ ქვეყნის ევროპული ოცნება არ უნდა წაართვას, – ამის შესახებ ლიეტუვის პრეზიდენტმა, გიტანას ნაუსედამ ევროპული საბჭოს შეხვედრის დაწყებამდე ბრიუსელში ჟურნალისტებს განუცხადა.

„ბევრჯერ მითქვამს და ნამდვილად გულის სიღრმიდან ვსაუბრობ, როგორც საქართველოს მეგობარი: ის, რასაც საქართველოში ახლა ვხედავ ნამდვილად იმედის გამაცრუებელია. დიახ, ჩვენ შეგვიძლია განვიხილოთ არჩევნების შედეგები, ალბათ, ნამდვილად ნახავთ ადამიანებს, რომლებიც იტყვიან რომ იყო ყალბი არჩევნები და არ აღიარებენ მის შედეგებს, იქნება მეორე მხარე, რომელიც საპირისპიროს იტყვის, მაგრამ ჩემთვის ყველაზე მეტად იმედის გამაცრუებელია ის, რომ მთავრობამ გამოაცხადა, რომ ისინი შორდებიან ევროპულ გზას, თუმცა ქართველი ხალხის 80 პროცენტი ევროპულ ოცნებას უჭერს მხარს. ასე რომ, „ქართულმა ოცნებამ“ ქვეყნის უმრავლესობას ევროპული ოცნება არ უნდა წაართვას“, – აღნიშნა გიტანას ნაუსედამ.

 თიბისი და საქართველოს ბანკი ერთად ქართველი ხალხისთვის 

    თიბისი და საქართველოს ბანკი ერთად ქართველი ხალხისთვის

ქვეყანაში  შექმნილი ვითარების შედეგად  დაზარალებული მოქალაქეებისა  და ბიზნესების მხარდასაჭერად, საქართველოს ორი ყველაზე დიდი ფინანსური ინსტიტუტი – თიბისი და საქართველოს ბანკი გაერთიანდა და ერთობლივად 5 000 000 ლარს გამოყოფენ.

ფინანსური რესურსი მიმართული იქნება მცირე და საშუალო ბიზნესების მხარდასაჭერად. ასევე,  ფონდებში, რომლებიც  აქციების მიმდინარეობისას,  დაზარალებულ მოქალაქეებს იურიდიულ,  ფინანსურ თუ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებულ მხარდაჭერას უწევენ.

თიბისის და საქართველოს ბანკის მიერ გამოყოფილი 2,5 მლნ ლარი მოხმარდება ერთობლივი ინიციატივების განხორციელებას პარტნიორ ბიზნესებთან კოლაბორაციით:

TBC x Mymarket.ge

TBC x Glovo

TBC x tkt.ge

TBC x Swoop

BOG x Extra.ge

BOG Ads Manager

BOG x Biletebi.ge

BOG Gift card

BOG x Wolt

თანხის მეორე ნაწილი – 2.5 მლნ ლარი კი,  შემდეგ ფონდებში გადანაწილდება:

  1. #ერთმანეთისთვის
  2. სოლიდარობის ფონდი Prosperity Georgia
  3. Human Rights House Tbilisi • თბილისის ადამიანის უფლებათა სახლი

დეტალური ინფორმაციისთვის ეწვიეთ ამ ერთობლივი ინიციატივისთვის სპეციალურად შექმნილ ვებ-გვერდს: 5,000,000 ლარი დაზარალებულების მხარდასაჭერად 

(R)

 

 

ევროსაბჭოს დელეგაციის პოლიტპატიმრებთან არმისვლა, ციხეში არშესვლა დიდ შეცდომად მიმაჩნია, ამ მიზეზების გამო შეხვედრაზეც არ მივდივარ -ელენე ხოშტარია

ევროსაბჭოს დელეგაციის პოლიტპატიმრებთან არმისვლა, ციხეში არშესვლა დიდ შეცდომად მიმაჩნია, ამ მიზეზების გამო შეხვედრაზეც არ მივდივარ, – ამის შესახებ „კოალიცია ცვლილებისთვის“ ერთ-ერთი ლიდერი ელენე ხოშტარია სოციალურ ქსელში წერს.

როგორც ხოშტარია აღნიშნავს, ევროსაბჭოს მთავარი მანდატი ადამიანის უფლებებია.

„გუშინ გავაკრიტიკე ევროსაბჭოს ვიზიტის ფორმატი. განმარტება მინდა გავაკეთო.

  1. ევროსაბჭო არაა ქვეყანა, ორგანიზაციაა და არანაირ აღიარებასთან კავშირი არ აქვს. წევრები ვართ მანდ. „ოცნება“ იყენებს პროპაგანდაში და სამწუხაროა, რომ ამის საშუალება მისცეს.
  2. მათი მთავარი მანდატი ადამიანის უფლებებია. პოლიტპატიმრებთან არმისვლა, ციხეში არშესვლა ამ მომენტში მათ მეორე დიდ შეცდომად მიმაჩნია.

სრული პატივისცემით, მაგრამ ამ მიზეზების გამო შეხვედრაზეც არ მივდივარ.

ხდება ხოლმე, რომ ორგანიზაციები ცდებიან, ამაზე ლაპარაკი არ ტეხავს, მთავარი ჩვენი პოზიციების სიმყარე და პრინციპულობაა. პოლიტპატიმრების გარეშე ეს ვიზიტი არასწორია“, – წერს ელენე ხოშტარია.

ამასთან, „კოალიციამ ცვლილებისთვის“ 18 დეკემბერს სოციალურ ქსელში გაავრცელა განცხადება, სადაც აღნიშნულია: „ევროსაბჭოს გენმდივნის ვიზიტს „ქართული ოცნება“ პროპაგანდისტული მიზნით იყენებს, მათ სურთ, შეცდომაში შეიყვანონ მოქალაქეები, თითქოს ვინმე ევროპაში მათ ლეგიტიმურობას აღიარებს“.