„გირჩის“ საკანონმდებლო ინიციატივა

122
spot_img

„გირ­ჩი” სა­კა­ნონ­მდებ­ლო ბა­ზი­დან ტერ­მი­ნის “გენ­დე­რი” ამო­ღე­ბის ინი­ცი­ა­ტი­ვით გა­მო­დის და პარ­ლა­მენტს სა­კა­ნონ­მდებ­ლო პა­კე­ტით მი­მარ­თავს.

“გირ­ჩის” პრო­ექ­ტის გათ­ვა­ლის­წი­ნებთ, “გენ­დერუ­ლი თა­ნას­წო­რო­ბის შე­სა­ხებ” კა­ნონს “სა­ქარ­თვე­ლოს კა­ნო­ნი ქა­ლი­სა და მა­მა­კა­ცის თა­ნას­წო­რო­ბის შე­სა­ხებ” კა­ნო­ნი და­ერ­ქმე­ვა.

სა­კა­ნონ­მდებ­ლო პა­კე­ტი პარ­ლა­მენ­ტში უკვე ინი­ცი­რე­ბუ­ლია და ის ბი­უ­როს უახ­ლო­ეს სხდო­მა­ზე წა­რედ­გი­ნე­ბა.

“ჩვე­ნი კა­ნონპ­რო­ექ­ტის მი­ზა­ნია, სა­ქარ­თვე­ლოს სა­კა­ნონ­მდებ­ლო სივ­რცი­დან გაქ­რეს ტერ­მი­ნი “გენ­დე­რი”. ჩვენ გვჯე­რა რომ არ­სე­ბობს მხო­ლოდ ორი სქე­სი, რომ­ლის გან­სხვა­ვე­ბა ბი­ო­ლო­გი­უ­რად არის დე­ტერ­მი­ნი­რე­ბუ­ლი, ქრო­მო­სო­მე­ბის მეშ­ვე­ო­ბით.

ტერ­მი­ნი გენ­დე­რი კი, ამის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოდ, იმგვა­რია, რომ მისი ნე­ბის­მი­ე­რი გა­მო­ყე­ნე­ბა კა­ნონ­მდებ­ლო­ბა­ში ბუნ­დო­ვა­ნე­ბას აჩენს. ეს, პირ­ველ რიგ­ში, გან­პი­რო­ბე­ბუ­ლი იმით, რომ არ არ­სე­ბობს გენ­დე­რის მე­სა­მე პი­რის მიერ დად­გე­ნა­დი გან­მას­ხვა­ვე­ბე­ლი და­მა­ხა­სი­ა­თებ­ლე­ბი. შე­უძ­ლე­ბე­ლია, რომ მე­სა­მე პირ­მა და­ად­გი­ნოს, თუ რა “იდენ­ტო­ბის” მა­ტა­რე­ბე­ლია ის ადა­მი­ა­ნი, ვინც სამ­ყა­როს “იდენ­ტო­ბის” პრიზ­მით უყუ­რებს. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ნე­ბის­მი­ე­რი კა­ნონ­მდებ­ლო­ბა, რო­მე­ლიც ამ ტერ­მინს მო­იც­ვას, არის ბუნ­დო­ვა­ნი და პრაქ­ტი­კა­ში მისი აღ­სრუ­ლე­ბა შე­უძ­ლე­ბე­ლია.

მხო­ლოდ იმი­ტომ, რომ თავ­და­პირ­ვე­ლად ამ იდენ­ტო­ბის პო­ლი­ტი­კის ჩვენ კა­ნონ­მდებ­ლო­ბა­ში შე­მო­ღე­ბა სა­თა­ნა­დო კრი­ტი­კუ­ლი დის­კუ­სი­ის გა­რე­შე გან­ხორ­ცი­ელ­და, ჩვე­ნი დღე­ვან­დე­ლი სა­კა­ნონ­მდებ­ლო ჩარ­ჩო და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი არის იმ რწმე­ნა­ზე, რომ ადა­მი­ანს შე­უძ­ლია “თვი­თი­დენ­ტი­ფი­ცი­რე­ბა” რო­გორც ნე­ბის­მი­ე­რი სქე­სის თუ არ­სე­ბის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი, იქ­ნე­ბა ეს მამ­რო­ბი­თი, მდედ­რო­ბი­თი სქე­სი თუ სხვა “სქე­სის” ან სა­ხე­ო­ბის ნე­ბის­მი­ე­რი რიგი, ბი­ო­ლო­გი­ის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბის გა­რე­შე. კერ­ძოდ, “გენ­დერუ­ლი თა­ნას­წო­რო­ბის შე­სა­ხებ” კა­ნონ­ში ტერ­მი­ნი გენ­დე­რი გან­მარ­ტე­ბუ­ლია რო­გორც – “სქეს­თა შო­რის ურ­თი­ერ­თო­ბის სო­ცი­ა­ლუ­რი ას­პექ­ტი, რო­მე­ლიც გა­მო­ხა­ტუ­ლია სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ცხოვ­რე­ბის ყვე­ლა სფე­რო­ში და გუ­ლის­ხმობს სო­ცი­ა­ლი­ზა­ცი­ით გან­პი­რო­ბე­ბულ შე­ხე­დუ­ლე­ბებს ამა თუ იმ სქეს­ზე” ანუ შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ ვე­რა­ვინ გა­ი­გებს რა­მეს, თუ რა არის გენ­დე­რი ან თუ რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა მისი იდენ­ტი­ფი­კა­ცია, გარ­და იმი­სა, რომ სი­ტყვა­ზე ენდო იმ ადა­მი­ანს, რო­მე­ლიც სა­კუ­თარ თავს ამა თუ იმ სქესს ან არ­სე­ბას აი­დი­ტინ­ფი­ცი­რებს”, – ვკი­თხუ­ლობთ კა­ნო­ნის პრო­ექ­ტის გან­მარ­ტე­ბით ბა­რათ­ში.