აქვს თუ არა საბოლო ღირებულებაზე გავლენა დაუსრულებელ საგზაო ინფრასტრუქტურული პროექტების ვადებს?

100
spot_img

დაპირებულ, დაუსრულებელ საგზაო ინფრასტრუქტურული პროექტების ვადებს, აქვს თუ არა საბოლო ღირებულებაზე გავლენა? რა თქმა უნდა დიახ. რისი მკაფიო მაგალითია, კახეთი რეგიონის 180 კმ იანი საავტომობილო გზების პროექტი, – ამის შესახებ სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრის განცხადებაშია ნათქვამი.

მათი ტქმით, სტრატეგიული საგზაო პროექტების ვადების 5-6 წლიანმა დარღვევამ, ბუნებრივია გამოიწვია მშპს დამუხრუჭება და ცალკეული პროექტის საბოლოო ღირებულების ზრდა.

“2017 წელი – კახეთის საავტომობილო გზების რეაბილიტაცია 1 მილიარდი ლარი, (გ. კვირიკაშვილის მთავრობა);

2022 წელი – კახეთის საავტომობილო გზების რეაბილიტაცია 2 მილიარდი ლარი, (ი.ღარიბაშვილის მთავრობა);

რას იწვევს დროში გაწელილი დაუსრულებელი ინფრასტრუქტურული საგზაო პროექტები?

– ამა თუ იმ მინისტრთა კაბინეტის მიერ სამშენებლო სამუშაოების დასრულების – დაანონსებულ ვადებში – ნათლად ჩანს, ნაჩქარევი გადაწყვეტილებების მიღება, რაც საბოლოოდ იწვევდა, ერთიანი მაგისტრალის პროექტის განხორციელებაში სინქრონიზაციის დარღვევას, რაც გამოიხატება იმაში, რომ მინისტრთა ერთი კაბინეტის მეორე კაბინეტით ჩანაცვლების შედეგად, წინა კაბინეტის მიერ დაანონსებული პროექტების განხორციელების ვადებზე მიღებული გადაწყვეტილებები, ხშირ შემთხვევებში უგულებელყოფილი და დარღვეულია, რაც უარყოფითად აისახებოდა – ქვეყნის მდგრად განვითარებაზე;

პს – სტრატეგიული საგზაო პროექტების ვადების 5-6 წლიანმა დარღვევამ, ბუნებრივია გამოიწვია მშპს დამუხრუჭება და ცალკეული პროექტის საბოლოო ღირებულების ზრდა.

5-6 წლიანი დამუხრუჭება სახეზეა:

2018 წლის დაპირება – 2020 წლამდე აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტომაგისტრალის მშენებლობა დასრულდება;
2019 წლის დაპირება – ჩქაროსნული გზის სხვადასხვა მონაკვეთები ექსპლუატაციაში 2022 წლამდე ეტაპობრივად შევა;
2020 წლის დაპირება – 2024 წლისათვის – ქვეყანაში საერთაშორისო მნიშვნელობის გზების 95% აშენდება;
2021 წლის დაპირება – 2023 წლისათვის – რიკოთის უღელტეხილზე ავტობანი სრულად გაიხსნება;
2021 წლის დაპირება – აღმოსავლეთ-დასავლეთი დერეფნის დიდი ნაწილის 2025 წლამდე დასრულება;
2022 წლის დაპირება – 2023 წლის ბოლოს რიკოთის მონაკვეთი დასრულდება, 2024 წლისთვის აღმოსავლეთ-დასავლეთი და ჩრდილოეთ – სამხრეთ მაგისტრალი ექსპლუატაციაში შევა;
2023 წლის დაპირება – 2024 წლისათვის თბილისიდან – ბათუმამდე ჩასვლა 3 – 3.5 საათში გახდება შესაძლებელი,”– ნათქვამია განცხადებაში.

https://www.facebook.com/geotranscor/posts/pfbid02Q3sn7fmudmNVJDRUVQo3ckv8hLQRKgqFcuXf4j7R2M71bBSTj8KXjiTxZdfyXfzgl