ბრიტანულმა საინფორმაციო სააგენტო „როიტერმა“ (Reuters) სათაურით „უკრაინამ მარცვლეულის გადაზიდვისთვის შესაძლოა შავი ზღვის ახალი მარშრუტი გამოიყენოს“ (ავტორი – პავლე პოლიტიუკი) გამოაქვეყნა სტატია, რომელშიც განხილულია უკრაინული მარცვლეულის საერთაშორისო ბაზარზე გატანის საკითხი.
გთავაზობთ პუბლიკაციას შემოკლებით:
კიევი, მარცვლეულის გადაზიდვისთვის, შავი ზღვის ახლადგამოცდილი საექსპორტო დერეფნის გამოყენებას განიხილავს. სოფლის მეურნეობის საკითხებში უკრაინელი ოფიციალური პირების განცხადებით, ეს ის დერეფანია, რომლის საშუალებითაც, გასულ კვირაში გემების პირველი წარმატებული მარშრუტი შესრულდა.
2022 წლის თებერვალში უკრაინაში ხელმეორედ შეჭრის და სრულმასშტაბიანი ომის დაწყების შემდეგ, რუსეთმა უკრაინული პორტები დაბლოკა. გაეროსა და თურქეთის შუამავლობით დადებული მარცვლეულის ექსპორტის შეთანხმებაში მონაწილეობის შეჩერების შემდეგ, მოსკოვმა განაცხადა, რომ ყველა ხომალდი, რომელიც უკრაინის პორტებისკენ, ან პირიქით, პორტებიდან გაემგზავრება, პოტენციურ სამხედრო სამიზნედ იქნებოდა აღქმული. მოსკოვის ამ გადაწყვეტილებების საპასუხოდ, უკრაინამ ახალი მარშრუტი, „ჰუმანიტარული დერეფანი“ გამოცადა, რომელიც შავი ზღვის დასავლეთ სანაპიროს მოიცავს, რუმინეთისა და ბულგარეთის მახლობლად. ეს მარშრუტი, გასულ კვირაში, ჰონგ-კონგის დროშის ქვეშ მცურავმა გემმა უსაფრთხოდ გაიარა. გემი ოდესის პორტში, ომის დაწყების შემდეგ იყო გაჭედილი.
„ჯერჯერობით მხოლოდ ერთმა კომერციულმა გემმა გაიარა, მან ალტერნატიული მარშრუტებით გადაადგილებისთვის მზადყოფნა გამოთქვა“, – განუცხადა ეროვნულ ტელევიზიას უკრაინის უმსხვილესი აგრობიზნესის ორგანიზაციის აგრარული საბჭოს ხელმძღვანელის მოადგილემ, დენის მარჩუკმა.
„შემდეგ, პოტენციურად კიდევ 7-8 გემის მოძრაობა უნდა მოხდეს… შემდეგ, ალბათ, მომავალში, ეს ალტერნატიული მარშრუტები გახდება დერეფანი გემების გადაადგილებისთვის, რომლებიც მარცვლეულის გადასაზიდი კონტეინერების მოძრაობენ“, – თქვა მარჩუკმა.
გამოცემა „ფაინენშალ ტაიმსი“, უკრაინის ეკონომიკის მინისტრის მოადგილეზე დაყრდნობით წერს, რომ კიევი მის შავი ზღვის პორტებიდან გამავალი გეგმების დაზღვევისთვის, გლობალურ მზღვეველებთან მუშაობს.