Powered by Jasper Roberts - Blog

10:46 06.03.2017
ფსიქოლოგები გვაფრთხილებენ: – “არ დართოთ ნება თქვენს ბავშვებს უყურონ “გოჭი პეპას”

ჰარვარდის უნივერსიტეტის მიერ ჩატარებულმა უკანასკნელმა კვლევებმა აჩვენა, რომ ეს ანიმაციური ფილმი – ერთერთი მიზეზია აუტიზმის განვითარებისა ბავშვებში.

 

მსოფლიოში ბევრმა მშობელმა იცის, თუ რა არის ანიმაციური ფილმი და რა სწრაფად გახდნენ ისინი მათი შვილების ცხოვრების ნაწილი. მაღაზიებში მრავლადაა ამ ანიმაციური ფილმის გმირების გამოსახულებიანი მაისურები, სათამაშოები და ბევრი სხვა ნივთი.

 

მაგრამ საკითხი რჩება ღიად _ ამ გმირს შეუძლია თუ არა ბავშვს ასწავლოს რამე კარგი? ჩვენი პასუხია -არა!

 

როგორც ექსპერტები გვიხსნიან, ამ მულტიპლიკაციური ფილმის ყურება ბავშვის ქცევებზე ახდენს გავლენას, ისინი ხშირად კამათობენ, ხდებიან „ბოროტები“, აჩვენებენ თავიანთ უპატივცემულო დამოკიდებულებას. ეს ყველაფერი გოჭი პეპას ყურების ბრალი შეიძლება იყოს.

 

გოჭი ძალიან უხეშია, მშობლები მას ნებას აძლევენ ითამაშონ ცეცხლით. გარდა ამისა, ეპიზოდში, სადაც პეპა და მისი მისი ძმა ჯორჯი უარს ამბობენ ოთახის დალაგებაზე, მშობლები ამაზე თამაშს იწყებენ. როგორც კი დალაგებას ამთავრებენ, წყვილი ისივ ურევს ოთახს ბოროტი სიცილის თანხლებით.

 

რა თვისებებს ფლობს პეპა:

 

დიდი წარმოდგენა აქვს საკუთარ თავზე;

 

ძალიან უზრდელია;

 

იქცევა არაადეკვატურად;

 

აკეთებს იმას, რაც სურს სხვისი აზრის გაუთვალისწინებლად;

 

არატოლერანტულია;

 

ქედმაღალი;

 

ამაყი.

 

ბევრი მშობელი განიცდის იმას, რომ მათი შვილები გოჭს და მის ძმა ჯორჯს ბაძავს. ზოგ ბავშვს სახლში უკვე აუკრძალეს ამ მულტიპლიკაციური ფილმის ყურება.

 

შედეგად რა შეიძლება ითქვას: მშობლები უნდა იყვნენ ფრთხილად. არაფერი განსაკუთებული არაა ამ ფილმში. იმიტომ, რომ პეპას ხასიათის უარყოფითი ნიშნები სხვა მულტიპლიკაციური ფილმების სხვა პერსონაჟებსაც აქვთ. ექსპერტები ვარაუდობენ, რომ ჩვენი გონებრივი განვითარების 80% სამ წლამდე ყალიბდება. ასე რომ, თუ ბავშვი დიდ დროს ატარებს ტელევიზორთან, უნდა ეცადოთ ისე გააკეთოთ, რომ ბავშვმა უარყოფითი გმირების ქცევების კოპირება არ დაიწყოს.

 

ფსიქოლოგებმა ბოლო პერიოდში რამდენიმე მულტფილმი აკრძალეს, მათ შორის ბავშვებისთვის ყელაზე საყვარელი მულტფილმი მაშა და დათვი.

ავტორ(ებ)ი : lady.mcvane.ge